flajs Postad 12 juli 2007 Postad 12 juli 2007 Tjena! Har fått mig ett litet problem. När jag ska importera .mov filer till AE så tvär hänger sig programmet. Alla andra filer funkar klockrent men just vid .mov formatet så skiter sig allt... Jag kör AE på en helt vanlig PC med Windows XP. Provade att köra med Vista först och hade samma problem, därför jag gick tillbaka till XP då jag trodde att det var Vista som gjorde allt galet... Men så var det tydligen inte... Någon som vet vad som kan vara på tok? 0 Citera
MartinL Postad 12 juli 2007 Postad 12 juli 2007 Har du installerat quicktime? Om inte. http://www.apple.com/quicktime/ Prova med det först. Och rapportera ifall det funkar eller ej:) 0 Citera
flajs Postad 12 juli 2007 Författare Postad 12 juli 2007 Quicktime är installerat. Hade det installerat innan AE men när det inte funka med .mov så tog ja bort det och installera om det igen... Men där var inte felet... :( 0 Citera
flajs Postad 25 juli 2007 Författare Postad 25 juli 2007 gjort det också... jag tror det får bli en formatering och ta allt från början igen. Men men... tack för hjälpen. ;) 0 Citera
Munthe Postad 26 juli 2007 Postad 26 juli 2007 Vad är det för QuickTime codec? Det låter som att det är där skon klämmer. 0 Citera
Vazze Postad 3 augusti 2007 Postad 3 augusti 2007 jag fick plötsligt samma problem, fast jag får upp fel meddelade om någon sorts media core när jag startar upp cs3. Jag installerade afx 7.0, funkar utmärkt. 0 Citera
Max_H Postad 3 augusti 2007 Postad 3 augusti 2007 Har sett lite rapporter på andra forum också. - Var kommer filen ifrån? - Vilken QT-codec? - Vilken version av Quicktime har du installerad? - Mac eller PC? - Vilken version av OS10/Windows? - AE CS3 beta eller skarp? /Max 0 Citera
Max_H Postad 3 augusti 2007 Postad 3 augusti 2007 Mera specifikt: Kör du möjligen Quicktime 7.2? Om inte vilken version? Supporten rapporterar att det ev finns ett kompatibilitetsproblem med QT 7.2 och After Effects CS3. "We're working on it with Apple..." /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.