Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Letar efter en transition i premiere pro 2.0 som jag vet ska finnas någonstans (kan vara bland effekterna också). Det liknar cross dissolve men man har möjlighet att rita en bild i photoshop så att ett filmklipp tonar över till ett annat men tex. från ena sidan till den andra. Dvs inte som cross dissolve då hela bilden tonar över samtidigt utan det börjar tex. i ena änden och sedan sprider det sig så att hela bilden tonat över till slut.

Kan någon som vet vara så snäll och tala om var jag kan hitta denna transition alt. effekt. Jag har sett den förut men hittar den inte nu.

Tack för hjälpen!

/F.

Postad

Kul att det var någon som ville försöka. Men det är inte riktigt den övergången jag är ute efter. På den effekten ser man tydligt gränsen mellan klippen. Men det jag vill ha är som cross dissolve, det tonar över till nästa klipp fast som sagt inte hela bilden på en gång utan mha en bild som man ritar i photoshop och som man sedan väljer så kan man få det att tona över tex. från ena sidan av bilden tills hela har tonat över.

Fler tips någon?

/F.

Postad

Har haft lite annat för mig men såg idag att visst är det Transitions- Gradient wipe. Upptäckte dock att den bild som man använder som mask ska vara en bimap-bild. Sen får man ställa softness så att det blir en lagom mjuk övergång. Nu har jag lärt mig det och kanske hjälpt någon annan också!?

/F.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...