Gå till innehåll

Utkast: Love, Cars and Two Smoking Squirrels (25 sidor)


frycek

Recommended Posts

Titel: Love, Cars and Two Smoking Squirrels

Voodooversion: 1 (Version 2 http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=15802)

 

handlar om fyra ungdomar och deras sökande efter kärleken. Percy - en kärleksfull grubblare, Paul - en arg och bitter kille, Bulten - en biltokig kille och Liselott - en förälskad tjej.

 

hej, skulle vilja ha lite konstruktiv kritik till mitt manus. Om det är något som behöver ändras eller så. Tack så mycket.

Love, Cars and Two Smoking Squirrels - Manusetv6.doc

Länk till kommentar
Share on other sites

vad är det med dialogen? Någon karaktär kanske uttrycker sig lite annorlunda, men det tillhör hans karaktär. Men om det är något som är extremt dåligt så vill jag givetvis rätta det. Vad är det som är dåligt?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Gillade manuset, men eftersom jag är en besserwisser:

 

1. Courier 12pt är grundteckensnittet för manus.

 

2. Istället för att skriva "(tänker)" i dialogen så kan du använda "V.O".

 

Annars ett intressant manus =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Skulle inte (tanke) i första scenen kunna ersättas av att han faktiskt skriver texten på datorn? Eller blir han för mycket poet för karaktären då? I o f s,.. han kanske kan chatta texten i så fall.

 

Jag har förresten försökt filma en ekorre....... helt otroligt svåra små saker att försöka få med på bild. Bara massa grenar hela tiden och precis när jag hamnade rätt så hoppade han sådär långt som bara ekorrar kan... Men jag gick nog för nära :-)

 

Johan

Länk till kommentar
Share on other sites

aha, jag har redan skrivit om manuset så det följer regelboken så att säga....med courer och allt. Kanske borde lägga upp det, eller vad tycker ni?

 

Hehe visst...ekorrarna blir ett problem...det måste jag erkänna.

 

tack för kommentarerna! Jag uppskattar all hjälp jag kan få.

Länk till kommentar
Share on other sites

Gäst
Detta ämne är nu stängt för inlägg.
×
×
  • Skapa nytt...