Degfem Postad 9 juli 2007 Postad 9 juli 2007 Tjena allihopa! Nu är det såhär att jag har filmat lite discgolf denna helg med en lånad kamera ( Panasonic NV-GS250, en lite finare än min). Det gick utmärkt men nu när jag ska dra in materialet på datorn har jag fått problem. Jag använder Firewire och när jag ansluter kameran till datorn så får jag ingen som helst reaktion av datorn att "en ny enhtet är ansluten" eller dylikt. Skumt. Jag testade samma sladd och uttag till min egna kamera ( Panasonic Nv-GS18) och direkt får jag kontakt. Min fråga till er är om jag går någon Kvalitetsmässig förlust om jag stoppar in banden med helgens filmade materal i MIN kamera och drar in det på datorn via den? Det borde inte bli någon skillnad va? Alternativet är att försöka luska fram en USB-sladd men känns lite jobbigt. Men som sagt, fungerar detta? Tack på förhand! 0 Citera
Rogge Postad 9 juli 2007 Postad 9 juli 2007 Min fråga till er är om jag går någon Kvalitetsmässig förlust om jag stoppar in banden med helgens filmade materal i MIN kamera och drar in det på datorn via den? Det borde inte bli någon skillnad va? Överföring från kamera till dator är ren dataöverföring, så det spelar inte någon roll vilken av kamerorna du använder. Ingen kvalitetsskillnad alltså! 0 Citera
Degfem Postad 9 juli 2007 Författare Postad 9 juli 2007 Överföring från kamera till dator är ren dataöverföring, så det spelar inte någon roll vilken av kamerorna du använder. Ingen kvalitetsskillnad alltså! Ok det var bara det jag ville veta :) Tack så mycket! 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 9 juli 2007 Postad 9 juli 2007 Rubrik ändrad från "Hur blir detta?". Tänk på att skriva tydliga rubriker i framtiden. 0 Citera
Munthe Postad 9 juli 2007 Postad 9 juli 2007 Också kan vi passa på att tillägga att jakter på USB-sladdar är döfödda eftersom USB inte stödjer överföring av video mellan kamera och dator. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.