Orby Postad 9 juli 2007 Postad 9 juli 2007 Hej! Står i valet av ovan två kameror och undrar om någon testat båda eller en av de och kan berätta om de är bra eller om ni saknar något på de. // Göran 0 Citera
MovieSwede Postad 9 juli 2007 Postad 9 juli 2007 http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=15364 0 Citera
Orby Postad 9 juli 2007 Författare Postad 9 juli 2007 Tack, läste precis den tråden, men blev nog inte så mycket klokare... Vet någon hur länge man kan spela in i slowmotion på sony kameran, har för mig att jag läst max 3sek stämmer det eller kan man spela in så länge man själv vill? 0 Citera
megawatti Postad 9 juli 2007 Postad 9 juli 2007 Båda ger samma bild, sony känns mer kvalité. Välj den som du tycker känns bäst i handen, de har istort sätt samma funtioner. Så förstog jag tråden! 0 Citera
Hargiwald Postad 9 juli 2007 Postad 9 juli 2007 Denna recension jämför just dessa två kameror, jag står själv i valet och kvalet. Hoppas länken är till hjälp. Oops, glömde länken: http://www.camcorderinfo.com/content/Canon-HV20-Camcorder-Review.htm 0 Citera
Orby Postad 9 juli 2007 Författare Postad 9 juli 2007 Ja inte är det lätt, man vill ju välja rätt kamera :-) Kanon, ska in och läsa där, tack! 0 Citera
e93mw Postad 9 juli 2007 Postad 9 juli 2007 "The choice should be clearer than a Windexed crystal. The HV20 may be stripped down, but it’s fast as hell, corners on a dime, and sets you back $200 less." Jag hade lovat mig själv att aldrig köpa Canon igen men... jag kapitulerar för HV-20! :) 0 Citera
Hargiwald Postad 9 juli 2007 Postad 9 juli 2007 Själv tänker jag nog göra samma sak, jag har kollat på många kameror, och många har fått mig att tända till tills jag tänkt om av olika anledningar, men HV-20 har alltid stått kvar på min lista. Jag tänker åka till närmsta Expert och kolla om den är så ruskigt obekväm som de påstår, och är den inte det så är valet gjort. Men jag är intresserad av en kamera i den prisklassen som klarar låg belysning, det kanske inte är lika viktigt för dig osv. Allt beror på vad man är ute efter. Hemsidan jag länkade till rankar den i alla fall som årets bästa, ännu så länge, och de verkar minst sagt seriösa med sina tester. 0 Citera
Orby Postad 9 juli 2007 Författare Postad 9 juli 2007 Såg precis att Hv20:an inte har någon lanc-ingång så man kan köra den på stativ med fjärren i handtaget, inte så bra... Någon som vet om det finns en adapter som man kan ha på sonys tillbehössko så man kan använda den utrustning som man redan har, typ lampor, mikrofoner osv eller måste man ha de på sidan om om man kör Sony och inte vill köpa allt nytt... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.