fredde_1 Postad 5 juli 2007 Postad 5 juli 2007 Under skid-VM i Åre använde SVT olika åkare för att jämföra störtloppsåken. Dvs. bilder från den snabbaste åkaren jämfördes med andra åkare genom att bilder "låg över varandra". Hur går det till? Finns det något program att göra den funktionen i? Och hur går själva synkningen till? Eller är det helt omöjligt för en amatör :-) 0 Citera
Coca Cola och Film Postad 5 juli 2007 Postad 5 juli 2007 Tror dom använder motion control till detta så det blir ju lite svårt kanske. 0 Citera
Max_H Postad 5 juli 2007 Postad 5 juli 2007 Vet egentligen inte, men jag skulle kunna tänka mig att dom använde ngn form av Motion Control-kameror (dvs "robotstyrda") som var synkade till tidtagarsystemet. Säkerligen inte jättegratis. Någon annan som faktiskt vet? /Max 0 Citera
precision motion Postad 5 juli 2007 Postad 5 juli 2007 Mm, jag tror som Max att de har kameror som rör sig likadant. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.