Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

En studentlicens fungerar precis som en vanlig licens med följande 2 undantag:

Den varar i 14 månader (eventuellt 24 månader för Maya 8.5), från och med att du aktiverar den efter installation.

Programmet får endast användas i utbildningssyfte och det är helt förbjudet att tjäna pengar på det du skapar i programmet. Detta innefattar även att ta betalt för en utbildning

http://www.jeppsson.se/skolor/maya85skol.htm

Postad
Jag personligen kan rekommendera Blender väldigt mkt ifall man inte har någon tidigare erfarenhet av 3D.

Det saknar ganska mkt saker. Men hey, det är gratis:D

Inget fel på Blender. Men det är känt för att ha ett väldigt krångligt interface och att det är svårt att lära sig. Det är inte bara jag som säger det. Men Blender är helt klart en bra grund. När folk söker jobb hos mig säger att dom kan Blender så vet jag iallafall att det är envisa personer som inte backar för mjukvarumässiga utmaningar.

• 4 månader senare...
Postad

Jag bumpar för jag har farit med lite osanning och vill rätta till!

2. Utrenderade bildsekvenser från Maya i Maya IFF med Alfa ochZ-buffer format fungerar aldeles utmärkt att importera i Adobe After Effects.

Maya IFF har Alfa och z-buffer men just z-buffer från Maya IFF till After Effects fungerar ej.

Om man ska använda Maya och After Effects så rekomenderas RLA formatet. Då får man med sig också z-buffert.

För att ge H.S. lite cred så har faktiskt Autodesk gjort en intergation mellan Maya och Toxik. Men sitter man med After Effects och Maya så finns det ingen anledning att byta.

Postad
Jag bumpar för jag har farit med lite osanning och vill rätta till!

Maya IFF har Alfa och z-buffer men just z-buffer från Maya IFF till After Effects fungerar ej.

Om man ska använda Maya och After Effects så rekomenderas RLA formatet. Då får man med sig också z-buffert.

För att ge H.S. lite cred så har faktiskt Autodesk gjort en intergation mellan Maya och Toxik. Men sitter man med After Effects och Maya så finns det ingen anledning att byta.

Jag renderar alltid Z an i separata .iff filer. Använder sedan en plugg till AE 7.0 för att blurra i Z-led.

Vad är egentligen anledningen till att försöka integrera så många pass i en fil som möjligt? Vill man ha alla pass i en fil så är det väl bara att rendera i .exr?

Integrationen maya - toxik har funnits sedan maya 8.0 (dvs. ca 1 & 1/5 år)

Autodesk verkar tycka att det är extremt nyskapande, men det enda jag fått ut ur den är att man slipper importera ett klipp i valfritt comp-program.

Postad

Visste inte ens att toxic fanns som singel license ännu.

Trodde det kostade 70.000:- och att man minst måste köpa 4st.

Så var det alla fall förut.

Såg toxic och maya interaktionen på IBC i år och den verkar bra.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...