Rodan Posted May 28, 2004 Posted May 28, 2004 Hejsan Ni vet, när det folk gör tabbar när dom spelar in film, alltså skådespelarna gör fel, då brukar dom ha ett speciellt ljud mellan tagningarna, vet inte va det kalls.. men det är de ljudet jag söker... Så om någon vet vad ljudet heter eller vet vart jag kan hitta det, skriv! :) Tack på förhand 0 Quote
orange Posted May 28, 2004 Posted May 28, 2004 Jag tar det ljudet från "Bars and Tone" i Premiere. Du hittar "Bars and Tone" under File >> New >> Bars and Tone. Så har du inte tillgång till Premiere testa sök på "tone". 0 Quote
Rodan Posted May 30, 2004 Author Posted May 30, 2004 Ok, men det va inte den. Jag menar, extramatrial filmerna brukar ha typ tabbar/misstag som någon har gjort, när dom säger något och tar om scenen typ 3 gånger så brukar man höra ett kort ljud mellan scenerna. Det är just den jag söker.. 0 Quote
ProZ Posted May 30, 2004 Posted May 30, 2004 som sagt.. bars and tones.. Du menar väll som ett litet pip ljud?.. för då tar man bara det ljudet snabbt. Annars om du har Audition så kan du generara ett ljud som låter exakt som det jag tror du menar. 0 Quote
Recommended Posts