Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej alla glada, jag har ett litet bekymmer. Jag har en gammal Canon miniDV kamera vars laddare brann upp och tog med sig batteriet.

Så nu behöver jag ny nätadapter och nytt batteri, det är bara det att diverse butiker som säljer (eller sålde, den är som sagt rätt gammal) dylika kameror kan varken erbjuda mig en ny nätadapter eller nytt batteri. En laddare/nätadapter borde jag ju kunna köpa var som helst, dock inte en som har 9.5v ut, det tycks inte existera.

Batteriet borde vara lätt att få tag på det med, det är ett vanligt Canon batteri modell större lågprofil på 7.2v Li-ion (BP-915), ja you know. Batteriet kanske jag kan gräva fram någon stans i någon butik men utan laddare så spelar det ingen roll (då kameran fungerar som laddare och således behöver ström från nätadaptern), var hittar jag en nätadapter på 9.5v och gärna ett batteri från samma butik. Kameran är av modellen: MV10. Tackar så jätte jätte mycket på förhand.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...