pld Postad 24 juni 2007 Postad 24 juni 2007 Finns det adapter så man kan koppla en Firewirekabel till en dator som endast har USB? Vart kan man i så fall köpa en sådan? /Jesper 0 Citera
trezpasser Postad 2 juli 2007 Postad 2 juli 2007 vill oxå veta... har du hört nåt rykte om det jesper? 0 Citera
Max_H Postad 2 juli 2007 Postad 2 juli 2007 Mig veterligen inte (men jag kan ha fel)... /Max 0 Citera
Munthe Postad 3 juli 2007 Postad 3 juli 2007 Nej, det är helt olika protokoll. Som natt och dag. Jag är inte jätteinsatt men FireWire, S-ATA och gamla SCSI är besläktade och däremellan kan man hitta converters men USB är en helt annan påse. Har jag hört. 0 Citera
megawatti Postad 3 juli 2007 Postad 3 juli 2007 pc-card eller pci-mini eller vad de kallas finns ju. Där kan du trycka in ett firewire -kort för bärbara. 0 Citera
Max_H Postad 3 juli 2007 Postad 3 juli 2007 Håll koll på vilken version du har bara. Gamla datorer har oftast PCMCIA medan (väldigt) nya datorer har en snabbare variant som har helt annan design på kortet. (Ofta finns bägge - men det kan ju vara värt att kolla) /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.