bian Posted June 23, 2007 Posted June 23, 2007 Hej jag har precis fått tillgång till Adobe Premiere 1.5 och jag skulle villja börja att redigera lite film men jag undrar, jag har massor med klipp på datorn (avi) men hur ska jag lägga in dom för när jag drar in dom till project så blir det inget det blir bara på Timeline och då kan jag inte förhandstitta, vad ska jag göra ? Edit: det funkar nu men bara på wmv format. Varför ??? 0 Quote
Team_fagott Posted June 23, 2007 Posted June 23, 2007 Hej jag har precis fått tillgång till Adobe Premiere 1.5 och jag skulle villja börja att redigera lite film men jag undrar, jag har massor med klipp på datorn (avi) men hur ska jag lägga in dom för när jag drar in dom till project så blir det inget det blir bara på Timeline och då kan jag inte förhandstitta, vad ska jag göra ? Se till att klippen ligger ordentligt på timeline Klicka på timeline och placera "nålen" i början på tidslinjen, tryck på mellanslagstangenten en gång (har du lite ram kan det ta en sekund innnan det rullar). Kolla så att du har ett videoprewiew fönster öppet. Uppdatera dina videocodecs för datorn. kolla att grafikkort är ordentligt installerat Redigera video, inte film. Använd gärna punkt när du skriver. ;) Lycka till! 0 Quote
Recommended Posts