Markus Dykfilm Postad 19 juni 2007 Postad 19 juni 2007 God dag... är det någon här som har erfarenhet av äventyrsdokumentärer. Skriv här eller maila mig markus@nordproduktion.se . Jag håller just nu på med att skriva en Synopsis för en kommande produktion. Jag skulle gärna vilja bolla lite idéer om drakaturgi och sånt. 0 Citera
bobbyem Postad 5 juli 2007 Postad 5 juli 2007 Behöver ni musik? http://bobbyrosehag.com/music.html 0 Citera
Markus Dykfilm Postad 5 juli 2007 Författare Postad 5 juli 2007 Behöver ni musik? http://bobbyrosehag.com/music.html VI är inte så längt gågna... Just nu skriver vi idé och synopsis. Sen ska det pitchas... 0 Citera
bobbyem Postad 5 juli 2007 Postad 5 juli 2007 Kanske Sedan :-) Har alltid velat gör dokumentärmusik (-: här är min email om du behöver i framtiden bobbyem @ gmail.com 0 Citera
Markus Dykfilm Postad 5 juli 2007 Författare Postad 5 juli 2007 Kanske Sedan :-) Har alltid velat gör dokumentärmusik (-: här är min email om du behöver i framtiden bobbyem @ gmail.com Nu är inte det här en Äventyrsdokumentär som i "indiana Jones-still". Det är mer åt mycket snö, gå, bära tynga saker... och för hoppningsvis hitta målet och dyka. 0 Citera
bobbyem Postad 5 juli 2007 Postad 5 juli 2007 Jojo det förstår jag, men jag vet stilen, discovery chanel ungefär. Jag skulle ändå tycka att det skulle vara kul. Ni skulle kanske behöva till intro/outro. /Bobby 0 Citera
Markus Dykfilm Postad 6 juli 2007 Författare Postad 6 juli 2007 Det kan hända... Jag hör av mig om det blir intressant... Du har en del bra musik på din sida.. lycka till 0 Citera
mr nilsson Postad 10 juli 2007 Postad 10 juli 2007 jag skall strax svara... skall bara skriva om mitt inlägg... det tog en stund att skriva det, undertiden loggades jag ur... förbannade j***ar!!!!! allt jag skrev försvann... men som sagt... jag återkommer strax... 0 Citera
mr nilsson Postad 10 juli 2007 Postad 10 juli 2007 Jag, samt en vän till mig var för några veckor sedan upp i Norge för att klättra upp för Glittertind (2470 möh) med syftet att testa vårt flås samt kamerautrustning. Detta för att vi vill göra en film om att bestiga Accouncagua, ett 6 tusen meter högt berg i Argentina. Det hela är mer en lång vandring uppför än att använda rep å klättra vertikalt. Dvs större changs att lyckas ;) Hursomhelst, över till min Norgehistoria.. Jag använder mig av en Sony HVR-A1E, en bra kamera i mitt tycke. Den är lätt att ta med på dylika äventyr samt ger en bra bild. Jag blev lite förvånad över att jag fick en sådan blå himmel utan polfilter... trevligt. Med var ett ordinärt Manfrotto stativ samt en Glidecam släde. Tanken var att hinna bygga klart en arm till släden men den uteblev... Det jag lärde mig av Norgetrippen var att jag måste komma på en bättre ide hur man transporterar kameran. Det jag gjorde var att ha kameran på stativ som i sin tur var fastspänd på ryggan. Det visade sig ingen bra lösning. Varje gång jag ville filma något så vart det av med ryggan, spänna loss stativet å sedan på med allt igen.. Att bära stativ i handen medan man går är ingen bra lösning heller... det jag hade tänkt ut med att använda en steadicam fick jag tyvärr inte testat eftersom jag inte hann bygga klart armen i tid, men det är en ide jag tror kan funka. Har man en snabbkoppling så man kan växla mellan steadicam och ett stativ som är lätt att ta av från ryggan så tror jag det går ganska smärtfritt att klättra i berg med grejjerna. Anledning till att jag vill bygga en egen steadicam är dels, inte råd med en ny, dels kan jag bygga en i kolfiber & epoxy så blir den lättare. Även stativet måste vara i kolfiber nästa gång ;) För att jag inte helatiden bara vara bakom kameran så använde jag mig mest av stativet. Jag sade till min vän "stå still här", medan jag studsade upp som en bergsget ett tiotal meter, placerade kamerna och tryckte på rec. Sprang ner och sedan gick vi upp tillsammans igen mot kameran. För omväxling gjorde jag ibland tvärtom, ställde kameran, riktade den uppåt (ibland grodperspektiv ibland vanligt) åsså började vi klättra... efter några meter hänge jag av mig ryggan å lubbade ner till kameran igen. Sådär höll vi på några hundra höjdmeter. Rättare sagt, jag höll på så.. men det blev bra bilder som ser bra ut på klippbordet och det är det som räknas. Ta gärna en kik på de bilder vi tog. http://album.rnit.se/dave_in_norway/ /David N 0 Citera
Markus Dykfilm Postad 10 juli 2007 Författare Postad 10 juli 2007 Hej David. Kul projekt... Problemet med att filma sig själv när man gör strapatser är itne så lätt.. oftsa bilr det en massa extra jobb. Faktiskt så är det liknande problem när vi grottdyker. De flästa filmer som kommer ut är så att någon i dykteamet har kameran och sedan simmar de omkring och han filmar. Ser ok ut men aldrig riktigt bra. Det vi försöker med nu är att vi är två dykteam, ett som simmar omkring och utforskar och ett som filmar det utforskande teamet. Det är kanske något du ska tänka på till din kommande produktion (eller den efter det). När man kommer på en sjysst idé och är klättare(/dykare) så vill man gäran var med. Men det är nog oftast bättre att inte synas och ha en extra bärare med sig och sedan filma ett annat team som klättra (/dyker). Lycka till med din klättring/produktion 0 Citera
Simon W Postad 17 juli 2007 Postad 17 juli 2007 jag skall strax svara... skall bara skriva om mitt inlägg... det tog en stund att skriva det, undertiden loggades jag ur... förbannade j***ar!!!!! allt jag skrev försvann... men som sagt... jag återkommer strax... Om du vill slippa det in framtiden, har problemet behandlats i denna tråd: http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=15589 Har själv brottats med autoutloggningar på andra sajter. :( 0 Citera
barnholdt Postad 22 juli 2007 Postad 22 juli 2007 http://album.rnit.se/dave_in_norway/ /David N Ahh härliga bilder, dax att fixa till sina Lundhags och ut i det gröna ;-) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.