Gå till innehåll

Manus: Utomjordingarnas ankomst (21 sidor)


carbe

Recommended Posts

Utomjordingarnas ankomst

Manus: Utomjordingarnas ankomst (21 sidor)

 

Titel: Modemmannen

Voodooversion: 1

 

Fem utomjordingars rymdskepp får funktionsfel och tvingas nödlanda på planeten Jorden. Rymdskeppet kraschar med hög hastighet i en skog, men utomjordingarnas superkrafter gör att de klarar sig. Eftersom de är mycket ovana vid Jorden så blir de rädda och utför många brott. När en 91-årig tant plötsligt hittas död och allt innehåll i kroppen tagits ut kallas de tre bästa agenterna in, nämligen agenterna från Anti Break System: Sara, Bertil och Arnold. Det blir många fräcka scener med spänning, humor och fight. Med tanke på utomjordingarnas superkrafter blir det mycket svårt för de tre agenterna att lösa fallet. Skall de döda utomjordingarna eller komma på någon annan lösning? Naturligtvis får du läsa slutet i manuset.

 

//Carbe

 

P.S. Detta är det färdiga manuset för produktionen som några av er hjälpte mig att utveckla här: http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=13981

Filmmanus - Utomjordingarnas ankomst.pdf

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för kommentaren, Film smurfen.

Nu i efterhand har jag läst de flesta manusartiklar på Voodoo Films filmskola och har lärt mig lite mer. Nästan alla amatörgrejer stämde in på mig. ;)

Tack ändå!

 

Skulle också uppskatta kommentarer som handlade mer om handlingen och liknande i stället för formatregler. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Handlingen är helt okej, lite kul med "bara för att hon är tjej" (så kan hon kommunicera). ;) Formatet var också mycket bra, du skriver mycket bättre filmmanus än mig (vilket egentligen inte säger så mycket). Ser verkligen fram emot det färdiga resultatet (filmen), detta kommer bli en höjdare. xD

Lycka till! :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag gillar't! Väldigt bra formaterat. Historien är också bra. Rolig. Spännande.

 

Dock några synpunkter:

 

Jag tycker det känns som om det går lite för fort ibland, då tänker jag främst på hoppet mellan Anti Breaks Huvudkontor och sedan när Bertil, Arnold, Sara, stöter på Utomjordingarna för första gången. Och efter de bestämt sig för att döda Utomjordingarna och därefter direkt till konfrontationen i skogen.

 

Jag skulle också vilja se mer utav Utomjordingarna, få se vad de pysslar med här på jorden, kanske nån slags kulturkrock, en komisk scen med dem? Varför dödar de människor? Är det för att de är ondskefulla eller rädda eller för att de blir provocerade?

 

Nåja, det var allt. Det blir nog skitbra ifall ni arbetar igenom manuset en allra sista gång.

 

/Daniel

Länk till kommentar
Share on other sites

Du har rätt, Daniel, jag borde arbeta igenom manuset en gång till. Dock orkar jag inte skriva om hela igen. :)

 

Men en kulturkrock vore riktigt roligt om man gör det lite komiskt, jag tror jag tar den idén. Tack. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Kl. 12 är det inspelning i en hyrd lokal!

Jag har läst igenom manuset och tagit med allt som jag behöver. Det känns ännu bättre att jag måste ta en buss för att komma till inspelningsplatsen! Haha. :) Önska mig lycka till! ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...