precision motion Posted June 18, 2007 Posted June 18, 2007 IAA, Interaktiva Akademin, fick jag höra talas om härom dagen i en annan tråd här på voodoofilm. Deras digital animation/comp utbildning låter grymt intressant. Är det någon här som kanske går på IAA eller ha någon annan erfarenhet av utbildningen? Jag skulle gärna få lite objektiva kommentarer och synpunkter på utbildningen, på hemsidan låter det iallafall som en bra utbildning med stora möjligheter knyta kontakter med branschen med mera. http://www.iaa.se 0 Quote
Rabies Posted June 18, 2007 Posted June 18, 2007 jag har gått där. de e många från min klass som fått jobb inom post på schyssta företag, likaså jag. är man duktig och visar att man fattar vad det handlar om och e villig att jobba så är det inga problem att få jobb sen. det är ju 20 veckor praktik totalt andra året så där har man sin chans att skapa kontakter. man lär sej om man e motiverad och jobbar för det. 0 Quote
precision motion Posted June 18, 2007 Author Posted June 18, 2007 Låter ju inte så dåligt. Det ända som jag känner inte är lika kul är att man måste stå ut med att bo i Eksjö under utbildningen, låter ju inte så skoj direkt. Är det något du led mycket av? 0 Quote
Rabies Posted June 19, 2007 Posted June 19, 2007 ja eksjö är en jävla håla men eftersom det inte finns så mycket att göra kan man koncentrera sej på studierna mer 0 Quote
precision motion Posted June 19, 2007 Author Posted June 19, 2007 Jadu, får väl hålla tummarna för att ens studiekamrater är är så trevliga att det väger upp den tråkiga miljön så man står ut under den fritid man får. 0 Quote
precision motion Posted August 14, 2007 Author Posted August 14, 2007 Någon som har koll på något bra alternativ i Malmö, Lund och Köpenhamns området? 0 Quote
mawi Posted August 17, 2007 Posted August 17, 2007 På animate.se finns en lista på 3D skolor om det är det du är ute efter. http://www.animate.se/viewtopic.php?t=3403 0 Quote
precision motion Posted August 18, 2007 Author Posted August 18, 2007 Den listan såg bitviss rätt lovande ut. Egentligen är det en digital animation/comp utbildning som ligger närmast om hjärtat. Är det någon som har gått en skola i Malmö, Lund området där om inte denna utbildning något liknade. 0 Quote
Recommended Posts