Swe__ Postad 17 juni 2007 Postad 17 juni 2007 Hej Det är så att min datorskärm börjat flimra på senaste tiden. Det är inte det att den gör det hela tiden, utan bara ibland. Och ibland går den till och med att ta bort genom att trycka upp nya fönster. Är det någon som haft liknande problem? Är det fel på skärmen eller är det virus undrar jag... 0 Citera
megawatti Postad 17 juni 2007 Postad 17 juni 2007 Ställ om Hertzen till olika frekvenser. Börjar den flimmra vid någon av dem så kan de vara så att själva HZ iställningen börjat "glappa" lite eller dyl. 0 Citera
Swe__ Postad 17 juni 2007 Författare Postad 17 juni 2007 Ursäkta newbiefrågan men var gör man det? 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 17 juni 2007 Postad 17 juni 2007 Högerklicka på skrivbordet > Egenskaper > Klicka på fliken "Inställningar" > Klicka på "Avancerat" > Klicka på "Bildskärm" > Här hittar du en drop-down-menu där du kan ändra uppdateringsfrekvens. Förövrigt tror jag inte att det har någonting med hertzen att göra utan att den börjar bli utbränd, för visst är det speciellt när skärmen är ljus/vit som den flimmrar? (Detta förutsett att du har skärm med bildrör - alltså inte en platt.) Desto ljusare inställning du har desto snabbare bränner du skärmen. Prova att sänka ljusstyrkan och gör en degauss (avmagnetiserar, om det skulle vara nåt sånt) manuellt på skärmens knappar. 0 Citera
Swe__ Postad 18 juni 2007 Författare Postad 18 juni 2007 Högerklicka på skrivbordet > Egenskaper > Klicka på fliken "Inställningar" > Klicka på "Avancerat" > Klicka på "Bildskärm" > Här hittar du en drop-down-menu där du kan ändra uppdateringsfrekvens. Förövrigt tror jag inte att det har någonting med hertzen att göra utan att den börjar bli utbränd, för visst är det speciellt när skärmen är ljus/vit som den flimmrar? (Detta förutsett att du har skärm med bildrör - alltså inte en platt.) Desto ljusare inställning du har desto snabbare bränner du skärmen. Prova att sänka ljusstyrkan och gör en degauss (avmagnetiserar, om det skulle vara nåt sånt) manuellt på skärmens knappar. Saken är att jag har en flatron skärm, så jag vet inte. Men jag har iaf sänkt ljusstyrkan på datorn, men det verkar inte funka så bra det heller:( Ska ta och göra så att jag tar hem en annan skärm och testar om den funkar bättre, så får vi se vad som är fel:) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.