Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Det är så att min datorskärm börjat flimra på senaste tiden. Det är inte det att den gör det hela tiden, utan bara ibland. Och ibland går den till och med att ta bort genom att trycka upp nya fönster.

Är det någon som haft liknande problem? Är det fel på skärmen eller är det virus undrar jag...

Postad

Högerklicka på skrivbordet > Egenskaper > Klicka på fliken "Inställningar" > Klicka på "Avancerat" > Klicka på "Bildskärm" > Här hittar du en drop-down-menu där du kan ändra uppdateringsfrekvens.

Förövrigt tror jag inte att det har någonting med hertzen att göra utan att den börjar bli utbränd, för visst är det speciellt när skärmen är ljus/vit som den flimmrar? (Detta förutsett att du har skärm med bildrör - alltså inte en platt.) Desto ljusare inställning du har desto snabbare bränner du skärmen.

Prova att sänka ljusstyrkan och gör en degauss (avmagnetiserar, om det skulle vara nåt sånt) manuellt på skärmens knappar.

Postad
Högerklicka på skrivbordet > Egenskaper > Klicka på fliken "Inställningar" > Klicka på "Avancerat" > Klicka på "Bildskärm" > Här hittar du en drop-down-menu där du kan ändra uppdateringsfrekvens.

Förövrigt tror jag inte att det har någonting med hertzen att göra utan att den börjar bli utbränd, för visst är det speciellt när skärmen är ljus/vit som den flimmrar? (Detta förutsett att du har skärm med bildrör - alltså inte en platt.) Desto ljusare inställning du har desto snabbare bränner du skärmen.

Prova att sänka ljusstyrkan och gör en degauss (avmagnetiserar, om det skulle vara nåt sånt) manuellt på skärmens knappar.

Saken är att jag har en flatron skärm, så jag vet inte. Men jag har iaf sänkt ljusstyrkan på datorn, men det verkar inte funka så bra det heller:(

Ska ta och göra så att jag tar hem en annan skärm och testar om den funkar bättre, så får vi se vad som är fel:)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...