Gå till innehåll

Manus: Ett porträtt av Waldo (21sidor )


Gate13

Recommended Posts

"Ett porträtt av Waldo"

Voodooversion: 1

 

Waldo och Max är två unga pojkar som växer upp bara med deras pappa då deras mamma har gått bort.

Deras pappa favoriserar den äldre brodern Max och Waldo glöms bort.

Hela livet har de haft samma dröm, att bli kända fotografer, och när de växer upp får man följa Waldos kamp mot droger, kärleken till sin tjej och kampen mot sin brorsa som tar all ljus han kan få på sig.

1982 - Manus.doc

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Jag gillade det inte.

 

Det handlar om tunga saker, från början till slut, och det i stort sett enda avbrottet var "svart eller vitt" i badkaret, vars iscensättning med ett nyförälskat par som lite lekfullt bollar de stora frågorna, känns gjord. Inledningen berättar förhålandet mellan bröderna och pappan. Sen fortsätter varje scen att hamra in samma budskap, förutom tillägget av Miranda och Amir. Det känns som att karaktärerna har fastnat i sin barndomskonflikt så rejält att dom inte pratar om annat förän Amir skjuter av pistolen.

 

Dramaturgiskt sett har jag klart för mig att någon kommer dö på första sidan. I övrigt behöver jag inte undra över så mycket. Jag känner heller inte att det finns så mycket för mig att tolka, vilket gör att jag blir ganska passiv, och inte riktigt känner att det finns plats för mig som publik.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...