Skrytsson Postad 9 juni 2007 Postad 9 juni 2007 Som rubriken säger så försvinner ljud som kopieras i projektet i Premiere. Nämnvärt är att det bara gäller ljud som ursprungligen kommer från film. Sen om den är linkad med bilden eller inte spelar ingen roll. Har testat olika format på film och ljud men samma sak händer med varenda. Även det som förs över till datorn direkt i Premiere. Ljudet ligger där och funkar just när det är kopierat, men sen när jag stänger projektet och öppnar det på nytt så ligger klippet kvar fysisikt men det är helt tyst. Händer det samma sak för er eller är det en bugg som bara jag har? (Nämnvärt är kanske att allt detta sker när klippen ligger på timelinen). 0 Citera
Rogge Postad 9 juni 2007 Postad 9 juni 2007 Som rubriken säger så försvinner ljud som kopieras i projektet i Premiere. Hur kopierar du ljudet, från vad och till vad? Dvs, hur gör du? 0 Citera
Skrytsson Postad 10 juni 2007 Författare Postad 10 juni 2007 Markerar klippet (på timelinen) samt kör Ctrl+c, ctrl+v så kommer ett nytt likadant klipp in på timelinen. 0 Citera
megawatti Postad 10 juni 2007 Postad 10 juni 2007 Dubbelklicka på dem så de öppnas i "prewive" rutan så ska de komma tillbaka. har haft samma problem via copiering från olika projekt. Kolla min gammla tråd via sök-knappen! 0 Citera
Rogge Postad 10 juni 2007 Postad 10 juni 2007 Markerar klippet samt kör Ctrl+c, ctrl+v. O.k! Kolla här då: Ljudet på vissa klipp försvinner i Premiere Pro. Det som löser ditt problem är förmodligen att använda sig av Match Frame samt några In och Out Points samt några Overlay Edits. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.