andreas ljung Postad 8 juni 2007 Postad 8 juni 2007 Har försökt jobba på samma sätt med bilder som med film, när det gäller att ta bort en enda färg. Nån sa att jag skulle använda "magic eraser", men då försvinner bara sammanlänkande färg, och man får dessutom ingen chans att ändra "low treshold" etc. Förslag på vad man kan använda för verktyg? Jag använder Photoshop 7.0 0 Citera
jbergman Postad 9 juni 2007 Postad 9 juni 2007 Det är egentligen ganska bakvänt att försöka använda tekniker för film på stillbilder... Men eftersom du verkar vara nybörjare så kan du använda select color range för det du vill göra. Själv skulle jag ha gjort helt annorlunda, men det är ju jag det. /Jakob 0 Citera
megawatti Postad 9 juni 2007 Postad 9 juni 2007 Har du tänkt på att även de gröna från själva personen försvinner när man gör så. Varför inte bara ta klippvärktygen? 0 Citera
andreas ljung Postad 9 juni 2007 Författare Postad 9 juni 2007 Jag har inte tänkt göra detta med filmstrips, utan bara med en vanlig bild. Ska testa förslagen. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.