Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej! Jag vet inte om det är normalt att det händer, men när redigerat digitalt filmmaterial (från min Sony Handycam DCR-HC36E) i Pinnacle (nyaste versionen) och sedan renderar och ser på filmen så blir slutresultatet väldigt hackigt och hoppigt. Den hoppar över vissa sekunder och vissa scener blir kortare än vad jag klippt dem till.

Är detta enbart Pinnacle, eller kan ta ha med kameran att göra? Hur gör man/vad för program ska man skaffa om man vill ha ett bättre, mer smort och flytande slutresultat?

Tacksam för svar.

• 2 veckor senare...
Postad

Hum. om det är pinnacle 11 du menar så undara jag. är det köp? för om inte så kan det mycket väll vara därför. jag vet när jag körde med pinnacle 9 + så hackade det ibland på omgjorda filmer. felet var det att under själva proseduren att göra om filmen till dvd,mpeg,avi film så gjorde jag något annat under tiden.typ spelade,var på nättet eller chattade. det störde iaf.

hoppas du får orning på det. för jag försstår hur iriterande det är

Postad

Jag har det problemet med hackig film när jag har brännt den på DVD. Har alltid haft det med Studio 10 och 11 - men inte med Studio 9. Så därför gör jag om filmerna till AVI-filer och läser in till Studio 9 och bränner utan problem.

Lite bökigt, men det funkar.

Enligt uppgift på Pinnacles forum ska detta vara ett problem med grafikkortet, men jag vet inte.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...