najje Postad 8 juni 2007 Postad 8 juni 2007 Hej Jag brukar redigera i Premiere nu har jag oxå köpt Visionlab från Fxhome. Men hur ska jag göra smidigast när jag ska lägga in effekter? Ska jag klippa klart i Premiere o lägga över te visionlab, men då får man ju ett lång filmavsnitt vilket e mkt obehändigt.. Snälla hjälp mej... 0 Citera
Taste FX Postad 8 juni 2007 Postad 8 juni 2007 Lättast och göra så här. Du har förmodlingen inte en effekt på varje klipp om inte ett filter men i varjefall. Lägg in råmaterialet på de klipp som du har tänkt ladda in effekterna på. Sen så när du lagt på alla effekter på alla klipp som ska ha effekter på så renderar du ut dom klippen och sen in i premiere, sen är det bara att klippa ihop effekt-klippen med de vanliga så blir det nog bra. 0 Citera
najje Postad 8 juni 2007 Författare Postad 8 juni 2007 okej...ja ska försöka. men när du säger råmaterial va exakt menar du då.. ja menar att ja har ju hämtat filmen me premiere o den delas upp i många småklipp...ska jag ta sådana småklipp? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.