panthell31 Postad 3 juni 2007 Postad 3 juni 2007 Hej! När jag ska tanka in material på min laptop för första gången så strular det med min "Deck Configuration". Det finns ingen DSR PD-150 att välja på. Och datorn finner inte kameran under "Auto Configuration". Hur gör jag, vänner? Måste jag instalera någon drivrutin eller liknande? 0 Citera
Max_H Postad 3 juni 2007 Postad 3 juni 2007 Plingar det till i datorn när du ansluter kameran? Vilken version av Avid? Vilket fabrikat på firewirekort och hur ansluter du den (direkt i datorn eller exempelvis via en firewire dårddisk)? /Max 0 Citera
panthell31 Postad 3 juni 2007 Författare Postad 3 juni 2007 Datorn har kontakt med kameran, jag kan enkelt ta in video via MovieMaker. Sitter Express HD Pro. Vet ej fabrikat på firewire (400), men den sitter rätt in på min Acer Ferrari 4005. Tack för ditt svar! 0 Citera
Max_H Postad 3 juni 2007 Postad 3 juni 2007 Och jag antar att du lagt till firewirekortet som input i Avid (kommer inte ihåg vad den inställnings-rutan heter)? /Max 0 Citera
pld Postad 4 juni 2007 Postad 4 juni 2007 Detta testade jag när jag hade problem att capture med min bandare: http://www.avid.com/onlineSupport/supportcontent.asp?contentID=7965 /Jesper 0 Citera
Kimster Postad 7 juni 2007 Postad 7 juni 2007 kolla -settings och -deck configuration. Se till att du har lite chanels ditlagda med firewire osv. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.