Skrytsson Postad 2 juni 2007 Postad 2 juni 2007 Rubriken är grammatiskt inkorrekt, men det var det bästa jag kunde komma på. Hur många gånger går det att spela över inspelat material på dv-band utan att kvalitén försämras? Detta beror kanske på vilka dv-band man har. Jag har http://www.pcconnection.com/ProductDetail?Sku=165577 (För vissa av er kanske detta verkar som en dum fråga eftersom det "vanliga" kanske är att man brukar arkivera materialet genom att spara det på dv-banden. Jag brukar dock spara det i form av filer). EDIT: Finns det något som talar emot att hdv-inspelning på de här banden inte skulle vara möjligt/skulle bli dåligt? 0 Citera
Max_H Postad 2 juni 2007 Postad 2 juni 2007 Man brukar generellt (går det verkligen i detta sammanhang...?) säga att mer än 3 ggr är dumt. Men jag brukar i alla fall undvika det. När jag jobbade på TV i några år (nyheter och sport), runt 1998-2000, så gick DV i alla fall att köra ca 3-4 ggr och i DVCAM läge ca 10-12 ggr beroende på vad man kört på dom. Tar man långa tagningar utan allt för många start/stop, ex konserter, går banden att köra fler gånger. Men de band vi körde ex nyheter och sådant på höll betydligt kortare. HDV kan säkert fungera, men möjligen inte lika många ggr som med ex Sonys dyraste band. Enda som händer är en större risk för dropouts. /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.