henrikp Postad 29 maj 2007 Postad 29 maj 2007 Jag har nu påbörjat klippningen en dokumentärfilm om ett persiskt popband. Fokus ligger på en av de två iranska systrarna som styr och bestämmer. Materialet består av intervjuer och en konsert, samt från bandets olika förehavanden i samband med spelningar, allt från repetitioner till att de går på gatorna i Rotterdam och är på jakt efter stämapparater och peptalk i omklädningsrummet före konserten. Det jag inte ännu har klart för mig är den visuella formgivningen. Jag vill göra nåt mer än att bara klippa allt enligt mall 1A. Jag behöver idéer på grafisk utformning. Det är inte tänkt att vara något märkvärdigt, men ändå ett grepp som genomsyrar filmen. Någon som har tips eller vet något bra sätt att inspireras? 1 Citera
Team_fagott Postad 29 maj 2007 Postad 29 maj 2007 Jag har nu påbörjat klippningen en dokumentärfilm om ett persiskt popband. Fokus ligger på en av de två iranska systrarna som styr och bestämmer. Materialet består av intervjuer och en konsert, samt från bandets olika förehavanden i samband med spelningar, allt från repetitioner till att de går på gatorna i Rotterdam och är på jakt efter stämapparater och peptalk i omklädningsrummet före konserten. Det jag inte ännu har klart för mig är den visuella formgivningen. Jag vill göra nåt mer än att bara klippa allt enligt mall 1A. Jag behöver idéer på grafisk utformning. Det är inte tänkt att vara något märkvärdigt, men ändå ett grepp som genomsyrar filmen. Någon som har tips eller vet något bra sätt att inspireras? Låter väldigt spännande. Du får gärna berätta mer så man får en lite klarare bild. Synopsis, kasnke några klipp, kanske möjlighet att höra lite ur musiken m.m 0 Citera
henrikp Postad 29 maj 2007 Författare Postad 29 maj 2007 Kul att du gillar idén! Synopsiset tror jag inte du blir så mycket klokare på utöver det jag redan skrivit, det är ganska vagt, eftersom jag då inte kunde veta vilka platser och sammanhang som skulle bli aktuella att filma i. :) Det som går att säga om tanken bakom filmen är att den indirekta berättelsen ska ge en motbild till eventuella fördomar om kvinnor från mellanöstern, som kan följa av det där ofta förekommer att kvinnan har en lågstatusroll i samhället. Intervjuerna med systrarna samt konserten blir stommen i filmen. Ska försöka fixa upp några klipp ikväll eller imorgon. Återkommer med länk. Bandets hemsida finns på http://www.abjeez.com. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.