Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Sitter med en teater + bakomfilm som jag pillat med några månader. Håller på med DVDn just nu och har fått ihop det precis som jag vill förutom fotogalleriet. Jag vill inte göra en slideshow där bilderna visas ett antal sekunder och sedan går till nästa, utan som på förlängda Sagan om Ringen-DVDerna där bilden stannar tills man trycker på knappen på fjärrkontrollen för att komma till nästa.

kan man göra detta på något smidigt sätt utan att göra varje bild som en meny och länka manuellt? Har över 200 bilder och det kommer bli ett helvete att göra det i så fall.

Tack på förhand!

Postad
kan man göra detta på något smidigt sätt utan att göra varje bild som en meny och länka manuellt? Har över 200 bilder och det kommer bli ett helvete att göra det i så fall.

Nej, om jag minns rätt så tillåter DVD-specifikationen högst 99 menyer på en DVD så där faller det tyvärr. Sen så får den totala storleken på menyerna inte överstiga 1GB när dom är klara för bränning och transcodade, så även där kan det bli problem. Jag är lite osäker på om 99 st gällde på menyer, det gäller iaf på antalet Timelines i ett Project aldrig kan översiga 99 st. Hur många bilder finns det på dom Sagan om ringen-DVD:erna du har?

Testa att göra en DVD med mer än 99 menyer för att se om det öht fungerar.

Jag hade gjort ett bildspel i After Effects eller Premiere Pro, men då uppnår du ju inte vad du ville från början tyvärr. :)

Postad
Hur många bilder finns det på dom Sagan om ringen-DVD:erna du har?

d'oh! jag vet faktiskt inte hur många det är, men det är många. Peter jackson säger i en av introduktionerna att det är tusentals. jag vet inte om han menar alla DVDerna eller på varje DVD.

Postad

Kommer inte heller ihåg begränsningen men om Sagan om Ringen DVD: erna har fler kan de vara så att dom scriptat sig runt specifikationen. Och Encore kan tyvärr inte scripta i version 2.0 (ej heller i kommande CS3).

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...