Elias_ Postad 25 maj 2007 Postad 25 maj 2007 har ett problem, har spelat in en fest där ljudet vart lite förstörd vid höga volumer, hur jag för att fixa det om det går att fixa det här problemet??? blir som ett knaster som ger huvudvärk 0 Citera
milos Postad 26 maj 2007 Postad 26 maj 2007 Hej! Menar du att det är distorsion, eller clipping? ..Att ljudet har kommit för snabbt eller för kraftigt in i mikrofonen och orsakat distorsion. Om det är så, så är det omöjligt att ta bort, med bra program kan man sänka på de störande ljuden men inte ta bort helt och hållet.. Det något som har skett vid inspelningen och tyvärr så finns det inget man kan göra. .. Eller det enda sättet jag kommer på är att zooma in i audio filen på de ställen som är "förstörda" och försöka reducera med hjälp att att tillsätta filter, EQ, klippa bort delar och Plug-ins. Jag tror att Waves har en hel del sådana filter för De-ess och De-klick osv. Lycka till !! , milos 0 Citera
Elias_ Postad 26 maj 2007 Författare Postad 26 maj 2007 tack så mycket... tänkte att de skulle vara omöjligt.. har försökt, lyckdes lite med ett lowpass filter på 7hz Hej! Menar du att det är distorsion, eller clipping? ..Att ljudet har kommit för snabbt eller för kraftigt in i mikrofonen och orsakat distorsion. Om det är så, så är det omöjligt att ta bort, med bra program kan man sänka på de störande ljuden men inte ta bort helt och hållet.. Det något som har skett vid inspelningen och tyvärr så finns det inget man kan göra. .. Eller det enda sättet jag kommer på är att zooma in i audio filen på de ställen som är "förstörda" och försöka reducera med hjälp att att tillsätta filter, EQ, klippa bort delar och Plug-ins. Jag tror att Waves har en hel del sådana filter för De-ess och De-klick osv. Lycka till !! , milos 0 Citera
Luzer Postad 26 maj 2007 Postad 26 maj 2007 lowpass? och 7hz? ;) Jag har lyckats rädda endel mindre distade ljud med waves x-crackle. Och i samma kategori finns x-click som tar bort små digitalklick väldigt effektivt. Även om det är oftast väldigt lätt att "rita" bort dessa manuellt kan det vara ett jävla tidsödande jobb om det är mycket klick. 0 Citera
milos Postad 26 maj 2007 Postad 26 maj 2007 lowpass? och 7hz? ;) Jag har lyckats rädda endel mindre distade ljud med waves x-crackle. Och i samma kategori finns x-click som tar bort små digitalklick väldigt effektivt. Även om det är oftast väldigt lätt att "rita" bort dessa manuellt kan det vara ett jävla tidsödande jobb om det är mycket klick. Nice!!.. 7Hz är en jädrans bas ton, själv skulle jag ha svårt att höra den men.. :D Elias_ : Du kankse menar Low Shelf/Cut på 70Hz ?.. 0 Citera
Jonyverse Postad 27 maj 2007 Postad 27 maj 2007 Elias_ : Du kankse menar Low Shelf/Cut på 70Hz ?.. Han menar ett lowpass på 7 kilohertz. Det är när man skär diskanten klicken minskar lite, tyvärr försvinner allt annat ochså... :) Ritat bort dom (och deklick) har jag också kört med på viktiga inspelningar, men det tar T I D. Den stående läxan: -var noggrann vid inspelningen. Det tar 1/10 av tiden att försöka rädda nåt skitljud. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.