Kranen Postad 22 maj 2007 Postad 22 maj 2007 Förra året satt jag och klippte film i Adobe Premiere Pro 1.5 och plötsligt försvann ljudet, (ljudspåren var kvar och i audio mixern så rördes mätarna). Jag testade spela upp låtarna och filmen i Windows Media Player och det fungerade. Sen så kom ljudet bara tillbaka, jag vet inte om jag gjorde något speciellt när det kom tillbaka. Nu har jag bytt till 2.0 och igår så fick jag samma problem igen. Går det att göra något åt eller måste man vänta tills det kommer tillbaka av sig själv? Om man måste vänta så är det en stor bugg i Pro-versionerna eftersom att det här inte hände mig i tidigare versioner. Tacksam för svar! /Samuel 0 Citera
henrikp Postad 25 maj 2007 Postad 25 maj 2007 Var vaksam på om du har en videokamera inkopplad via firewire till datorn. Då går ljudet ut i kameran i stället. 0 Citera
Kranen Postad 2 december 2007 Författare Postad 2 december 2007 Fixade detta genom att avinstallera drivrutinerna till mitt ljudkort, konstigt nog... 0 Citera
Max_H Postad 2 december 2007 Postad 2 december 2007 Och, om du har både moderkortets ljudkort och ett annat installerat, så kan PPro ev välja fel ljudkort. Du kan se i preferences vilket kort som är valt (Edit > Prefs > Audio Hardware). /Max 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 2 december 2007 Postad 2 december 2007 aha ok det kanske är så det är för min del. Ibland väljer den rätt ibland inte isf :) Tack för hjälpen Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.