daniel.nylen Posted May 21, 2004 Share Posted May 21, 2004 Håller på att klippa en musikvideo i Premiere som är filmad med DVCAM. Nu sitter jag i det vanliga dilemmat att jag skulle vilja att allt inte var så skarpt och tydligt och typiskt DV. Har läst om tusen krångliga sätt att fixa detta genom att ändra frame rate etc, men jag hinner inte med att prova dessa grejer och skulle vilja prova lägga på lite av nåt filter av typen "Film grain" som finns i Photoshop. Någon som känner till en bra plug-in? Är det Boris FX som gäller eller? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DJ_BMC Posted May 22, 2004 Share Posted May 22, 2004 det går att fixa med en blur effect eller så har jag en effect som jag kan skicka den är hemmagjord men den fungerar perfect har andvänt den många ggr inann 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gunnar_g Posted September 1, 2004 Share Posted September 1, 2004 [citat=DJ_BMC]det går att fixa med en blur effect eller så har jag en effect som jag kan skicka den är hemmagjord men den fungerar perfect har andvänt den många ggr inann[/citat] Jag har samma problem med att allting verkligen ser ut att vara filmat med en dv-kamera. Har du lust att skicka över ditt hemmagjorda filter till mig så skulle jag vara glad! MVH Andreas Ps du kan skicka det per mail om det går bra till andreas.gunnarsson@crossnet.se 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts