Gå till innehåll

Film grain-filter som plug-in till Premiere?


daniel.nylen

Recommended Posts

Håller på att klippa en musikvideo i Premiere som är filmad med DVCAM. Nu sitter jag i det vanliga dilemmat att jag skulle vilja att allt inte var så skarpt och tydligt och typiskt DV. Har läst om tusen krångliga sätt att fixa detta genom att ändra frame rate etc, men jag hinner inte med att prova dessa grejer och skulle vilja prova lägga på lite av nåt filter av typen "Film grain" som finns i Photoshop. Någon som känner till en bra plug-in? Är det Boris FX som gäller eller?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

[citat=DJ_BMC]det går att fixa med en blur effect eller så har jag en effect som jag kan skicka den är hemmagjord men den fungerar perfect har andvänt den många ggr inann[/citat]

 

Jag har samma problem med att allting verkligen ser ut att vara filmat med en dv-kamera. Har du lust att skicka över ditt hemmagjorda filter till mig så skulle jag vara glad!

 

MVH Andreas

Ps du kan skicka det per mail om det går bra till andreas.gunnarsson@crossnet.se

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...