Gå till innehåll

Bakgrundsmusik


Recommended Posts

Vet någon var man kan få tag på bakgrundsmusik? Alltså korta klipp med exempelvis sorglig musik. Sådan musik är mer effektfull istället för en vanlig låt från en artist. I Simpsons använder de perfekta korta sorgliga ljud som är exakt det jag är ute efter. Jag behöver också nåt sorts "hoppa till"(skräck) ljud utan att det är en lång låt som blir ful om man klipper ned.

Vet nån var man kan få tag på detta? Om det är för privat bruk gör det ju inte heller något om man stjäl från andra filmer, men då får man också med ljudeffekter och tal. Går det att få tag på "soundtracket" med spännings/sorg/skräck-ljuden?

Länk till kommentar
Share on other sites

det där var inte riktigt vad jag letade efter. Sorgmusiken jag behöver ska vara kort och enkel, runt 15 sekunder bara och skräckmusiken("hoppa till"-ljudet") ska bara vara runt några sekunder det med. Alltså det plötsliga ljudet som man ska hoppa till av och sedan ska det bara tonas ut..

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...