lilla_farbrorn Postad 20 maj 2004 Postad 20 maj 2004 Vet någon var man kan få tag på bakgrundsmusik? Alltså korta klipp med exempelvis sorglig musik. Sådan musik är mer effektfull istället för en vanlig låt från en artist. I Simpsons använder de perfekta korta sorgliga ljud som är exakt det jag är ute efter. Jag behöver också nåt sorts "hoppa till"(skräck) ljud utan att det är en lång låt som blir ful om man klipper ned. Vet nån var man kan få tag på detta? Om det är för privat bruk gör det ju inte heller något om man stjäl från andra filmer, men då får man också med ljudeffekter och tal. Går det att få tag på "soundtracket" med spännings/sorg/skräck-ljuden? 0 Citera
soundfreak Postad 20 maj 2004 Postad 20 maj 2004 hej jag har en del låtar. med blandade känslor. va e det för production? 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 21 maj 2004 Författare Postad 21 maj 2004 Jag behöver det till en kortfilm vi gör i skolan. Men det är ju bra att ha till andra filmer också. Har du lust att dela med dig eller? 0 Citera
soundfreak Postad 21 maj 2004 Postad 21 maj 2004 e det till ett skol arbete , så klart ja gör det. inga problem. kolla på min soundclick sida om d e nåt som passar, annars har jag 30 låtar till hemma i min burk. skulle man kunna få en kopia av filmen? isåfall 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 22 maj 2004 Författare Postad 22 maj 2004 det där var inte riktigt vad jag letade efter. Sorgmusiken jag behöver ska vara kort och enkel, runt 15 sekunder bara och skräckmusiken("hoppa till"-ljudet") ska bara vara runt några sekunder det med. Alltså det plötsliga ljudet som man ska hoppa till av och sedan ska det bara tonas ut.. 0 Citera
soundfreak Postad 25 maj 2004 Postad 25 maj 2004 har en låt som heter Overdose in hell. å den e scary!!! kan ladda upp den på min soundclick sida om du vill?!?! 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 25 maj 2004 Författare Postad 25 maj 2004 som jag sa... hela låter är inte det jag är ute efter. läs mitt förra inlägg.. 0 Citera
Morph Postad 26 maj 2004 Postad 26 maj 2004 lilla_farbrorn: Varför inte bara klippa av låten när det passar och lägga en fade-effekt? Säg att låten inleder med ett scary-ljud, sen klipper du bara avdet i premiere eller liknande. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 26 maj 2004 Författare Postad 26 maj 2004 jag har inga sådana låtar... och ingen av soundfreaks låtar lockade. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.