jepser Postad 17 maj 2007 Postad 17 maj 2007 Jag har ritat min logga på ett vanligt A4 papper, jag ska öppna det i after effects och sen använda pen tool för att rita den. Sen finns det en knapp en bit till höger om pen tool där man kan vrida bilden hur man vill, och om man vrider så att man ser bilden från sidan så är ju bilden lika tunn som själva pennan, hur gör man så att det blir som 3d så att man kan göra loggan tjokare? 0 Citera
precision motion Postad 17 maj 2007 Postad 17 maj 2007 det får du animera själv, AE är inget 3D-program. Även fast den har stöd för att jobba i en 3D miljö med 2D-föremål. 0 Citera
Buggybulldozer Postad 17 maj 2007 Postad 17 maj 2007 Precis som det står här ovan är AE inget 3D program. Jag tror dock att det finns en plug att köpa för att ge lite tjocklek på 2D-bilder. Jag skulle scanna in loggan, öppna den i illustrator och föenkla så får du den vectoriserad utan att behöva rita av den. Spara och öppna .eps-filen i ett 3D program (typ Maya) och göra den så tjock man vill ha den. Sen kan man göra alla animationer direkt i just 3D programmet. 0 Citera
jernby film Postad 17 maj 2007 Postad 17 maj 2007 Alla vet vid det här laget att Jesper har enbart har After effects. Nu ska han även lära sej Maya tills imorgon. Snabbt och enkelt. Lätt som en plätt. /nils 0 Citera
pld Postad 17 maj 2007 Postad 17 maj 2007 Maya är ju rätt så dyrt så ladda ner Blender som är gratis. http://www.blender.org/ /Jesper 0 Citera
jepser Postad 17 maj 2007 Författare Postad 17 maj 2007 Alla vet vid det här laget att Jesper har enbart har After effects. Nu ska han även lära sej Maya tills imorgon. Snabbt och enkelt. Lätt som en plätt. /nils Ja, maya är ju inget program som man lär sig på en dag precis;) Och maya är det väl det inte många privatpersoner som har, eller? Annars hade man kunnat ladda ner en demo av det... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.