Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har ritat min logga på ett vanligt A4 papper, jag ska öppna det i after effects och sen använda pen tool för att rita den. Sen finns det en knapp en bit till höger om pen tool där man kan vrida bilden hur man vill, och om man vrider så att man ser bilden från sidan så är ju bilden lika tunn som själva pennan, hur gör man så att det blir som 3d så att man kan göra loggan tjokare?

Postad

Precis som det står här ovan är AE inget 3D program.

Jag tror dock att det finns en plug att köpa för att ge lite tjocklek på 2D-bilder.

Jag skulle scanna in loggan, öppna den i illustrator och föenkla så får du den vectoriserad utan att behöva rita av den.

Spara och öppna .eps-filen i ett 3D program (typ Maya) och göra den så tjock man vill ha den. Sen kan man göra alla animationer direkt i just 3D programmet.

Postad
Alla vet vid det här laget att Jesper har enbart har After effects. Nu ska han även lära sej Maya tills imorgon. Snabbt och enkelt. Lätt som en plätt.

/nils

Ja, maya är ju inget program som man lär sig på en dag precis;)

Och maya är det väl det inte många privatpersoner som har, eller?

Annars hade man kunnat ladda ner en demo av det...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...