Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tjenare, gillar detta programet eftersom du kan "kantugämna" brevid maksen tex.

Men ifall vi säger att jag ritar en freehand, sen efter 5-6 frames så flyttar sig bilden, måste jag sitta å dra i masken så den passar. Har för mig att de går att rita om en ny där då, Men hur? jag menar orkar inte sitta i å dra om masken varje gång.. Vill kunna rita en ny, går de?

Posted

Det går! Har själv gjort det. Börja med att klippa där föremålet rör på sig. Sen när du gjort det så klickar du på free hand på det första klippet och maskar det. Sen går du till det nya klippet och masskar nytt. Sen det tredje och så vidare och vidare. Men det går ju också att göra som du gör nu , bara flytta och dra ut punkterna men man väljer själv hur man vill göra.

Posted

Mer exaktare beskrivning: 1. Börja med att klipp ditt klipp exakt efter bilden rör sig, kanske blir typ 12 gånger per sekund beroende på hur mycket bilder rör på sig. 2.Sen när du klippt det så lägger du maskning fri hand på det och ritar ut. 3. Sen markerar du klipp nummer två som innehåller dom nästa frames. Sen klickar du på maks>free hand och ritar ut det. Sen så håller du på så. Så varje rörlig bild blir ett klipp för sig som man maskar.