Stefan_holst Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 Hej. Jag har 600 bilder som jag vill göra en sekvens av i AE. Jag vill att det ska bli ett PAL projekt eller komposition som det väl heter när man jobbar med AE. I vilket fall.. när man har 600 bilder och PAL så borde en sådan här sekvens bli 24 sekunder lång så jag sätter tiden för kompositionen till 24 sekunder. Sedan är jag klar för att importera fil och bockar i sequence. Men när jag sedan lyfter över denna sekvens till tidslinjen ser jag att den är bara 20 sekunder lång. Det känns som AE antar att jag vill ha 30 bilder per sekund= NTSC. Vad har jag inte förstått att jag ska ställa in? Stefan 0 Quote
Max_H Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 Säker Timecode base som är felinställd under Project Settings (Ctrl-Shift-Alt-K). Ska stå som 25fps med AE defaultar till 30 ibland. /Max 0 Quote
Max_H Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 Och (för bövelen) under "Preferences > Import" finns en inställning för detta. /Max 0 Quote
jernby film Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 Förlåt en nyfiken fråga. Vad ska du göra? 600 bilder? Bara nyfiken, du behöver inte svara. Under compsettings brukar jag ställa in allt. PAL, storlek bild, frame rate och längd, m.m. Eller det är väl samma som Max H säger.(project och import settings) Eller det kanske finns en genväg att importera 600 bilder som ska vara i 24 sekunder. Stefan, ska du göra nåt i AE med varje bild? Nu blir jag ännu mera nyfiken. Är kanske helt fel ute, men varför just AE, om du inte ska pilla med varje bild. Vad händer om du lägger in alla 600 bilderna i t.e.x premiere? Om det blir den film du vill ha och påverka hastigheten, eller? /nils 0 Quote
Stefan_holst Posted May 9, 2007 Author Posted May 9, 2007 Förlåt en nyfiken fråga. Vad ska du göra? 600 bilder? Bara nyfiken, du behöver inte svara. Visst ska jag svara. Jag lägger in en renderad svit Maya IFF bilder. Det är alltså en utrenderad 3d modell som ska kompas med bakgrund och trackas med andra objekt etc. Vad händer om du lägger in alla 600 bilderna i t.e.x premiere? Om det blir den film du vill ha och påverka hastigheten, eller? /nils Jag kan inte använda Premiere för IFF filer vad jag vet och vet inte heller om Alphakanalen funkar så bra. 0 Quote
jernby film Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 Då förstår jag, rätt så avancerat alltså. De 600 bilderna är alltså en svit IFF-filer. Kunde inte upfatta det i ditt inlägg. Lycka till :) /nils 0 Quote
Stefan_holst Posted May 9, 2007 Author Posted May 9, 2007 Och (för bövelen) under "Preferences > Import" finns en inställning för detta. /Max Ja, (för bövelen), där var det och inställt på 30fps. Förstår inte riktigt varför den inte ställer sig i default som resten av projektet? Tack Max. 0 Quote
Max_H Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 Fråga våra ärade programmerare - dom är insnöade på NTSC (ungefär som att PPro alltid defaultar till NTSC fast det fortfarande går att göra capture som PAL)... /Max 0 Quote
Recommended Posts