Luzer Postad 11 maj 2007 Postad 11 maj 2007 Det är nog väldigt individuellt vad regissören väljer att säga, även om varsågod / varsågod börja / börja, är vanligast. Jag har även hört "japp" "kör" och "oook" :) Huvudsaken är att man är konsekvent tycker jag. 0 Citera
Marcus_Holst Postad 12 maj 2007 Postad 12 maj 2007 Min grabb har fått äran att prya på inspelningen av Arn, de har en dansk regisör. Han säger "väsgo börje" enligt min son. Det där "väsgo" låter ju lite gött i alla fall. När jag var på Arn prudoktionen (inomhusscener) så var det i den här ordningen: Regiassisstent 1 Ropar: Tystnad i studion! [Folk gör sig i ordning för tagning] Regiassisstent 2 ropar: Tystnad Tagning! Kamera! Ljudmixerkillen: Speed! Regissören: og Væsgo Børje när allt är klart och regissören bryter ropar han: Og ja tack! Tack så mycke! 0 Citera
mirage Postad 21 juli 2009 Postad 21 juli 2009 när jag jobbar i kina med hongkong crewet så snackas det enbart mandarin och då är det 2 ord som används ubey (skriver som det utalas ungefär) vilket betyder redo kaisheur (samma där) vilket betyder action ifall ni nu ville veta hehe 0 Citera
daarco Postad 26 juli 2009 Postad 26 juli 2009 Jag brukar bara säga "varsågod"! Men sen blir det alltid "ska kameraväskan vara med i bild?" 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.