djanus Posted May 4, 2007 Posted May 4, 2007 Jag är ny här påforumet. Så ursäkta om jag postat i fel del av forumet eller liknande novisa misstag. Jag undrar vad som behövs för att sända live webb-tv och webbradio? hur funkar det hela lixom? TAcksam för alla tips och svar Marcus 0 Quote
Java ex Machina Posted May 4, 2007 Posted May 4, 2007 Jag håller på med ett web-tv projekt, som kommer att ligga på myspace. Där kan du ladda upp film och köra bloggar och allt du vill. Filmerna kan vara högst 100 mb stora och det är gratis att skaffa konto plus att vem som helst kan gå in och kolla utan att logga in. Du kan kolla in mitt projekt på myspace.com/javaexmachina Det är en teaser trailer på väg upp så fort jag hunnit bli klar med den. Vi kör sista inspelningarna imorgon och på söndag. 0 Quote
djanus Posted May 5, 2007 Author Posted May 5, 2007 Jag håller på med ett web-tv projekt, som kommer att ligga på myspace. Där kan du ladda upp film och köra bloggar och allt du vill. Filmerna kan vara högst 100 mb stora och det är gratis att skaffa konto plus att vem som helst kan gå in och kolla utan att logga in. Du kan kolla in mitt projekt på myspace.com/javaexmachina Det är en teaser trailer på väg upp så fort jag hunnit bli klar med den. Vi kör sista inspelningarna imorgon och på söndag. Nu var det ju inte det jag var ute efter. Är mer intresserad av tenkik och så när det gäller att sända live webb-tv från exempelvis evenemang. 0 Quote
walfridson Posted May 5, 2007 Posted May 5, 2007 Sätta upp en server, finns flera lösningar att göra det på. Program som sänder ut strömmen, ex vlc, windows media encoder etc. Finns flera lösningar och format där med. 0 Quote
Recommended Posts