Gå till innehåll

Någon som kan göra musik till våran film? gratis?


Dampkulan

Recommended Posts

Hej, jag och några polare har länge planerat att göra en action komedi, men nu ska vi ta det här projektet mer seriöst! Och om någon ville hjälpa mig att fixa musik åt oss skulle vi bli evigt tacksamma! Tack på förhand! /Chrille

Länk till kommentar
Share on other sites

Ni lär nog få svårt att hitta ett originalsoundtrack gratis. Ingen vill jobba nog jobba många långa timmar utan betalning. Smakar det så kostar det, så att säga.

 

Jag är frilansande kompositör och ljuddesigner, men jag tar givetvist betalt för jobb. Ni kan lyssna på mitt demoreel på http://www.myspace.com/martinwiklund. Om projektet är seriöst så kanske ni kan överväga det hela. Men som sagt, gratis blir nog svårt att få tag på, om ni inte typ gör det själva i eJay eller nåt sånt program.

 

Martin

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja det blir nog svårt, men man kan alltid försöka fråga, Det kanske finns någon som kan tänka sig att göra någon enstaka låt. Vi kan givetvis betala men men då är ju förutsättningarna att musiken blir som vi vill ha den. Men då är ju problemet med pengar.

 

Jo jag kan göra musik själv, det har jag gjort förr. Men resultaten blir aldrig så bra som jag har tänkt mig.

 

Jag lyssnade på ditt demoreel, skit bra om jag får säga det själv :)

 

Tack för svaren.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack så mycket! :)

 

Jo när jag arbetar med ett musikjobb så bollar jag alltid musiken fram och tillbaka med uppdragsgivaren. Han/hon ger sina kommentarer och säger vad som ska ändras varje gång, tills det låter som det ska. På så sätt blir alla nöjda!

 

Martin

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Tack så mycket! :)

 

Jo när jag arbetar med ett musikjobb så bollar jag alltid musiken fram och tillbaka med uppdragsgivaren. Han/hon ger sina kommentarer och säger vad som ska ändras varje gång, tills det låter som det ska. På så sätt blir alla nöjda!

 

Martin

Har alldrig jobbat seriöst med ljud. själv så använder jag färdiga soundtracks av okända människor. Det har inget med saken att göra men din vän "Bellyni" är snygg. hälsa från en fett kille från forumet

Länk till kommentar
Share on other sites

Ni lär nog få svårt att hitta ett originalsoundtrack gratis. Ingen vill jobba nog jobba många långa timmar utan betalning. Smakar det så kostar det, så att säga.

 

Jag är frilansande kompositör och ljuddesigner, men jag tar givetvist betalt för jobb. Ni kan lyssna på mitt demoreel på http://www.myspace.com/martinwiklund. Om projektet är seriöst så kanske ni kan överväga det hela. Men som sagt, gratis blir nog svårt att få tag på, om ni inte typ gör det själva i eJay eller nåt sånt program.

 

Martin

Hej!

Jag lyssnade på din musik, och gillade särskilt ditt "medley" som du kallar för Demo Reel...

 

Har du "bara" gjort korta låtar i olika musilstil, eller är det ett "hopkok, dvs medley" av fullängdslåtar?

Om så är fallet är jag klart intresserad av att få lyssna och kanske även använda fullängdsmusiken i min kommande film.

kontakta mig så snart du kan så vi kan "pratas vid", och göra någon form av "deal".

Jag har rätt bråttom med bakgrundsmusiken nu...

Mvh

Joel Nylander (alias: "Joel.N" på VoodooFilm)

Maila eller ring mig snarast möjligt.

joel.nylander71@spray.se

Tel. 070-4221319

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...