Jump to content

Flashimport i Final Cut 3 - loop-problem


jacobsteel

Recommended Posts

Tjena, jag sökte runt lite men hittade inget direkt om det här. Sorry om repost.

 

Jag jobbar på en musikvideo-animation i Flash som jag sedan importerar i FinalCut. FCP3 (QT 7) läser .swf filer, inklusive loopar, men det är där vi kommer till problemet)

 

Man måste publicera i Flash5, och för att få vettig upplösning har jag ställt in på 25 fps / 720x576 (vilket skapat tok-stora Flashfiler, det kan vara en del av problemet, även om Adobe på sin hemsida sätter övre gränsen typ 100 ggr högre än jag hunnit).

 

Well, jag har byggt upp min animation i mängder av "filmklipp" (Sv Flash ord för animations-loop) men synken ballar ur ibland. Typ: när en fot når marken exakt på slaget ett första gången man spelar filen i FCP kan den mycket väl vara på ett helt annat läge _andra_ eller tredje gången man spelar exakt samma fil. Allt beror på hur många gånger man tryckt play i FCP innan rendrering. När FCP väl rendrerat flasfilen stannar allt kvar.

Flytta runt exakt samma fil för att "lura" FCP att rendrera igen funkar, då kan man få loopen rätt, men det är sinnesjukt bökigt. Det spelade ingen roll om man hade loopen som "grafisk symbol" eller "filmklipp".

 

Har någon råkat ut för detta och kan ge vettiga tips?

 

 

PS sen så verkar FCP3 inte de-interlacea wipe-övergångar, men det går ju att lösa genom att göra dom i Flash istället.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...