precision motion Posted May 2, 2007 Posted May 2, 2007 Titel: Kedjan (preliminärt) Voodooversion: 2 (första version här.) Synopsis: Anton har blivit anförtrodd en nyckel av sin "kompis" Petter. Tyvärr så förvaltar inte Anton denna nyckel så bra och tappar bort den. Petter har en känsla av att Anton har tagit nyckeln själv och slår Anton söder och samman framför ögonen på Antons kompis John, för att få redan på vart den är eller att i alla fall straffa honom för att han tappat bort nyckeln. Hej! Detta är alltså voodooverison 2 av manuset "Kedjan". Det "viktiga föremålet" har genom processen byts från pengar, till kedja, till pengar och nu till en nyckel som jag tycker funkar ganska bra. Till skillnad från tidigare version har Petter nu en lite bättre anledning till sitt övervåld. Tillbakablickarna tycker jag också har fått ett lite bättre flytt och är lite mer relevanta till nutids historien. Jag vill tacka främst Jbergman kritik och idéer som fört mitt skrivande framåt Kommentarer, synpunkter och något bra förslag på ny titel är varmt välkommet! //martinManus - version 3.doc 0 Quote
Selin Posted May 4, 2007 Posted May 4, 2007 Jag har också läst första versionen du la ut och tycker att du har förbättrat det bra. Att du ersatte kedjan med en nyckel tycker jag är mycket bättre än att du ersatte den med pengar. Men fast du bytt ut kedjan tycker jag att samma frågor utan svar står kvar. Jag blir fortfarande nyfiken på vad är nyckeln, eller mer kanske vad är i lådan. Det är något man blir riktigt nyfiken på. För om man skulle veta det så skulle man kanske kunna förstå Petters reaktion ännu bättre. Men sen vet inte jag om det kanske är det som är meningen att men själv ska få klura på vad som är i lådan. Men jag vill nästan i alla fall ha någon slags riktlinje som kan leda mig så jag vet åt "vilket håll" jag ska klura :) . Det finns också två nyklar det är ganska intressant faktiskt tycker jag. Visst så slukades ena av strömen i vattendraget men det där ger mig lite vibbar av att den nyckeln skulle senare i filmen kunna dyka upp igen eftersom att den försvinner inte helt den finns fortfarande kvar där någonstans i vattendraget. Det känndes som om det kunde vara nykeln som skulle öppna lådan och problement kunde lösas. Förlåt om jag låter lite negativ om ditt manus men det var riktigt bra. Kan nog bli en riktigt bra historia! 0 Quote
precision motion Posted May 4, 2007 Author Posted May 4, 2007 Kul att du tyckte det var bra. Jag lyssnar till det du säger. Men det är svårt att lösa och ändå hålla någon spänning och mystik kvar i historien. Själva Idéen och historien är ju egentligen inte något storslaget, Men det här flumma lite ovissa tycker jag på något sätt håller upp historien. Produktionen är nu i full gång. Det vi har filmat är första tillbakablicken med lådnergrävningen och då Anton får nyckeln. Vi har också filmat i stort sätt hela grundscenen alltså "01" då när Anton får stryk. Vi har nu två veckor på oss att filma de resterande scenerna och redigering av filmen. Men än finns fortfarande utrymme för ändringar, som t.ex. en till förklarande tillbakablick. 0 Quote
Selin Posted May 6, 2007 Posted May 6, 2007 A det är ju kanske inte alltid så lätt att göra något storslaget. Jag håller nog med dig också att det inte skulle vara så lätt att behålla mystiken och spänningen om man skulle få en förklaring till allt. Speciellt inte i en så här pass kort film hade det däremot varit en långfilm hade det nog gått att lösa men det var vell inte tanken med en långfilm så. Jag hoppas du länkar filmen här på voodofilm så man får ta sig en titt på det färdiga projektet senare :) det kommer bli intressant! Lycka till! 0 Quote
precision motion Posted May 6, 2007 Author Posted May 6, 2007 Ja, vi får se när det är klart. Jag vet redan nu att skådespelar insatserna inte kommer vara så där kanon bra. Men om det blir en estetiskt snygg film så kommer den nog upp. 0 Quote
Selin Posted May 10, 2007 Posted May 10, 2007 A okey vars är det ni håller på att spela in filmen? 0 Quote
precision motion Posted May 10, 2007 Author Posted May 10, 2007 En scenograferad "studio" i skolan och lite omgivningar runt om kring skolan. Det vill säga runt i Ljura, södra delen av Norrköping. 0 Quote
precision motion Posted May 25, 2007 Author Posted May 25, 2007 "kvart över" som filmen nu heter är färdig filmad och redigerad och ut-tankad i dag, så vidare kritik och förslag kommer inte kunna användas men ni for gärna fortsätta att kommentera för erfrenhet till framtida projekt! 0 Quote
Recommended Posts