Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Helt suveränt...

som jag ser det så kommer man inte att märka någon skillnad överhuvudtaget mot verkligheten om denna teknik skulle kunna kombineras med rörliga bilder med någon slags "super 3D-teknik".

Vem vet vad framtiden har att erbjuda?

Jag ser åtminstone med spänning fram emot detta...

Postad
Helt suveränt...

som jag ser det så kommer man inte att märka någon skillnad överhuvudtaget mot verkligheten om denna teknik skulle kunna kombineras med rörliga bilder med någon slags "super 3D-teknik".

Vem vet vad framtiden har att erbjuda?

Jag ser åtminstone med spänning fram emot detta...

Men är det verkligheten vi vill skapa? När det gäller ljudläggning så är jag skeptiskt till det i allafall. Är så satans mycket man sitter och väljer och sollar bort i ljudläggningen som "inte får höras" för att ge plats åt saker man vill att vi ska titta på. Jag själv gillar ganska "rough" ljudläggning där man har högt tramp :) och stökig atmosfär. Svensk film överlag är dock ganska tråkig ofta, man hör dialogen och en å annan bildörr typ.

Mikhuvud är roligt att använda i experiment och för att lyssna in olika rum, kanske om man vill ta nån skum atmosfär, men i övrigt ställer det nog bara till mer än vad det hjälper. Man ska inte göra det krångligare än vad man behöver :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...