Jump to content

Kamera - fisheye

antonjansson

Recommended Posts

Helo, jag har frågat lite om kameror nu osv och har kommit fram till 2st kameror

det står mellan Sony Hdr-hc7 och Panasonic Nv-gs500

det jag är efter är så bra bildstabilisator, bild. färger, manuella tillgångar mm som möjligt!

vilken tycker ni jag ska köpa och varför?

vill kunna redigera flytande med en intel dual core 2ghz, 2gb ram, 400gb hårdisk.

sen måste jag ju såklart ha ett fisheye åxå, egentligen kan det var vilket fisheye som hällst bara att det inte blir så mkt synlig ring, alltså att man inte ska se så mycket av det svarta som syns i hörnen, 0,7x räcker för mig

filmar mäst extrem sport så kameran ska klara av ganska mycket

/anton

ska du filma extremsport så rekomenderar jag starkt att ha minst 0,5x på vidvinkel, fisheye är inte fisheye före du är under 0,3x. själv filmar jag med 0,24x. Ringen kommer lite vid olika märken osv, kolla deras hemsidor för exempel för hur de beter sig.

Har ett fisheye att sälja för filterdiametern är för liten för min nya kamera, men det är nog tyvärr förstor för de du listade. Är okej med lite större filter på linsen men inte mkt mindre än kameran för då kommer ringarna på sidorna.

Skulle gått på HC7:an om jag vore du.

Mitt fisheye är 62mm och jag vill ha 2200:- för det, finns en annons under annonserings tråden.