Max_H Postad 19 maj 2007 Postad 19 maj 2007 Apple/QT Animation är samma sak skulle jag tro - en skriver/säger olika. Vilken version av Flash kör du (6/7/8 - kör du standard eller pro) ? /Max 0 Citera
Max_H Postad 19 maj 2007 Postad 19 maj 2007 Det förklarar saken (borde frågat direkt - SORRY super-idiotiskt av mig) men FLV med alphakanal kräver Flash 8 eller högre. /Max 0 Citera
krantzsimon Postad 20 maj 2007 Författare Postad 20 maj 2007 Har nu fixat Flash CS3, vilken version, vad jag missat! Men iaf; här ska det ju gå. Jag har exporterat som QuickTime Animation i Premiere och därefter importerat som FLV med alphakanal i Flash, men trots detta blir det inte transparent och blandar sig med bakomliggande lager i Flash - varför detta? 0 Citera
Max_H Postad 20 maj 2007 Postad 20 maj 2007 Då är det skumt... har du kollat (i PPro exempelvis) så QT Animation filen verkligen har en alphakanal? Och du importerar och kodar via Flash's egen encoder? /Max 0 Citera
krantzsimon Postad 20 maj 2007 Författare Postad 20 maj 2007 Alltså hur ser en alphakanal ut när man spelar upp klippet, bara som svart bakgrund? 0 Citera
Max_H Postad 20 maj 2007 Postad 20 maj 2007 I PPro kan du slå över "monitorfönstret" med en switch heter "Output" när man för muspekaren över den (den ser ut som tre bollar i rött, grönt och blått). Där ser du en svartvit bild som är din "alpha" eller "transparens". ´Svart är det som är genomskinligt och vit är det som "syns". /Max 0 Citera
krantzsimon Postad 20 maj 2007 Författare Postad 20 maj 2007 Okej, ser nu att den exporterade filmen faktiskt inte har genomskinlig bakgrund. Jag har inte PPro, men det ska väl gå att exportera med den alphakanal där också?? 0 Citera
Max_H Postad 20 maj 2007 Postad 20 maj 2007 Du sitter alltså med 6.X - uj... har fasen ingen aning om det går. Har inte sett Premiere 6 på sådär 4-5 år... Kan du välja animation med 16 miljoner + färger? /Max 0 Citera
Max_H Postad 21 maj 2007 Postad 21 maj 2007 Skumt igen... det kan ju iofs vara en bugg. Vad är det du exporterar och hur är det "upplagt" på timeline? /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.