Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Apple/QT Animation är samma sak skulle jag tro - en skriver/säger olika. Vilken version av Flash kör du (6/7/8 - kör du standard eller pro) ?

/Max

Postad

Har nu fixat Flash CS3, vilken version, vad jag missat!

Men iaf; här ska det ju gå. Jag har exporterat som QuickTime Animation i Premiere och därefter importerat som FLV med alphakanal i Flash, men trots detta blir det inte transparent och blandar sig med bakomliggande lager i Flash - varför detta?

Postad

Då är det skumt... har du kollat (i PPro exempelvis) så QT Animation filen verkligen har en alphakanal? Och du importerar och kodar via Flash's egen encoder?

/Max

Postad

I PPro kan du slå över "monitorfönstret" med en switch heter "Output" när man för muspekaren över den (den ser ut som tre bollar i rött, grönt och blått). Där ser du en svartvit bild som är din "alpha" eller "transparens". ´Svart är det som är genomskinligt och vit är det som "syns".

/Max

Postad

Okej, ser nu att den exporterade filmen faktiskt inte har genomskinlig bakgrund. Jag har inte PPro, men det ska väl gå att exportera med den alphakanal där också??

Postad

Du sitter alltså med 6.X - uj... har fasen ingen aning om det går. Har inte sett Premiere 6 på sådär 4-5 år... Kan du välja animation med 16 miljoner + färger?

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...