Jump to content

Flash

megawatti

Recommended Posts

Tjenare.. Tänkte bara säga JAG ÄLSKAR PROGRAMET FLASH. Eller iaf gillar jag de :)

Detta har jag skapat på 3dagar, 3 dagar sedan jag starta programet någonsin:

http://www.beffo.se/megawatti/flash/

Just nu är jag inne på YES6.

(högre YesNr destå nyare)

Säg vad ni tycker! Kan fortfarande 0 om flash, men jag har lyckats göra de där, är ganska nöjd.

Edit: varför går min cpu till 100 ibland när jag spelar up de klipp jag har exporterat? i mitten typ, när de rörsig lite? (tex yes6) är de fel på min flash, krockar de med tidigare instalationer osv osv? eller?

låter som ett udda problem... på en så pass kraftfull dator... för även om flash som sagt kräver att datorn renderar filmen varje uppspelning så har jag sällan lagg... och jag har ju en single-core 3500+ AMD med 1024mbram och ati x800GT... och innan dess hade jag bara en 500mhz amd med 512 mbram och med ett gammalt geforce2kort och redan då krävdes det vääldans komplicerade vektoranimationer innan den hade problem att hänga med.

Men det var väldans vad det hackade i yes6 ... känns ju som ett problem med optimeringen. verkar ju vara dom röda bandens animering som tar underligt mycket processorkraft... hur är detta möjligt? är det väldans annorlunda sätt du använt för att animera dom?

låter som ett udda problem... på en så pass kraftfull dator... för även om flash som sagt kräver att datorn renderar filmen varje uppspelning så har jag sällan lagg... och jag har ju en single-core 3500+ AMD med 1024mbram och ati x800GT... och innan dess hade jag bara en 500mhz amd med 512 mbram och med ett gammalt geforce2kort och redan då krävdes det vääldans komplicerade vektoranimationer innan den hade problem att hänga med.

Men det var väldans vad det hackade i yes6 ... känns ju som ett problem med optimeringen. verkar ju vara dom röda bandens animering som tar underligt mycket processorkraft... hur är detta möjligt? är det väldans annorlunda sätt du använt för att animera dom?

Du kan få filen ifall du vill, har lagt en mask över dem, som är animerad så de växer fram.