Jump to content

Tracking points?

moviesandremakes

Recommended Posts

Beror på om du har rörlig eller fast kamera och/eller dom kommer in/ut ut bild (försvinner bakom objekt eller ej).

Fast bild: Mask eller en stillastående track matte mask.

Fast bild med objekt som ibland täcker trackingmärkena: Som ovan men med manuell maskning av dessa strax innan de försvinner.

I After Effects brukar jag (är inte så bra på FCP eller Motion men det kanske kan fungera), om det är rörlig kamera med objekt som INTE försvinner in bakom annat göra följande (eftersom AE inte kan applicera Tracking info på masker):

- Skapa en svart "bild" (ett svart lager bara) med ett vitt objekt som är några pixlar större än tracking märket. Detta senare som används som track matte.

- Motiontracka trackingmärkena och applicera rörelsen på track matte lagret och använd detta som track matte key mask (det borde finnas i FCP eller Motion antar jag).

Annars manuell maskning.

Till nästa gång: Gör märkena i en avvikande grön färg som du kan ta bort med ett "extra pass" av green screen filtret.

Någon annan som har andra tips?

/Max

jag gissar att det är modest mouse-tävlingen du börjat med... du är medveten att den bara gäller personer som bor i usa? kollade också upp alla tre tävlingar som de har på hemsidan och detsamma gäller för alla...

[...]Only legal U.S. residents at least 13 years of age who reside in and who are physically located in the U.S. (excluding its territories and possessions) are eligible to enter[...]

jag gissar att det är modest mouse-tävlingen du börjat med... du är medveten att den bara gäller personer som bor i usa? kollade också upp alla tre tävlingar som de har på hemsidan och detsamma gäller för alla...

[...]Only legal U.S. residents at least 13 years of age who reside in and who are physically located in the U.S. (excluding its territories and possessions) are eligible to enter[...]

Självklart, passar på att träna green screen, när materialet fanns tillgängligt.

Tackar Max_H

Nu ska jag se vad jag kan göra av det.