peterfilm.se Postad 19 april 2007 Postad 19 april 2007 Tja sitter med en film och när jag färgkorrar blir allt kanon i min monitor (dataskärm, LCD). Testar att bränna projektet direkt till DVD (export to DVD i PPro 2.0) Men helt plötsligt ser det ut som om det filmats från en familjekamera och ingen färgkorr är gjord. Bleka och tråkiga bilder. Sparar jag sedan projektet som en QT och kollar på datorn är resultatet riktigt bra. 0 Citera
barnholdt Postad 20 april 2007 Postad 20 april 2007 När du säger att du gjort CC och sen blir besviken på hur din DVD återger färgerna, tittar du då på en TV eller på monitorn till datorn? 0 Citera
peterfilm.se Postad 20 april 2007 Författare Postad 20 april 2007 Tittar på TVn (...och nej... TVn är bra och återger filmer m.m. med bra färg :) ) 0 Citera
Rogge Postad 20 april 2007 Postad 20 april 2007 Tittar på TVn (...och nej... TVn är bra och återger filmer m.m. med bra färg :) ) Men, en datorskärm och en tv återger fäger olika, så att färgkorrigera på datorskärm och se materialet på tv ger ofta inte det resultat man önskar och vice versa. 0 Citera
barnholdt Postad 20 april 2007 Postad 20 april 2007 Tittar på TVn (...och nej... TVn är bra och återger filmer m.m. med bra färg :) ) Ok, det du skulle kunna prova är att göra en test CC med din Videokamera koplade till datorn. (förmodligen har din kamera mer TV look än din monitor) Den bästa lösningen är helt klart att skaffa ett bra videokort till datorn och sen en videomonitor. Detta är tyvärr ganska dyrt och inte en lösning för alla ;( . 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.