Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja

sitter med en film och när jag färgkorrar blir allt kanon i min monitor (dataskärm, LCD). Testar att bränna projektet direkt till DVD (export to DVD i PPro 2.0)

Men helt plötsligt ser det ut som om det filmats från en familjekamera och ingen färgkorr är gjord. Bleka och tråkiga bilder. Sparar jag sedan projektet som en QT och kollar på datorn är resultatet riktigt bra.

Postad
Tittar på TVn (...och nej... TVn är bra och återger filmer m.m. med bra färg :) )

Men, en datorskärm och en tv återger fäger olika, så att färgkorrigera på datorskärm och se materialet på tv ger ofta inte det resultat man önskar och vice versa.

Postad
Tittar på TVn (...och nej... TVn är bra och återger filmer m.m. med bra färg :) )

Ok, det du skulle kunna prova är att göra en test CC med din Videokamera koplade till datorn. (förmodligen har din kamera mer TV look än din monitor) Den bästa lösningen är helt klart att skaffa ett bra videokort till datorn och sen en videomonitor. Detta är tyvärr ganska dyrt och inte en lösning för alla ;( .

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...