Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag ska koppla en mic till min macbook pro och spela in direkt till den, det jag är ute efter är ett program som kan spela in ljudet åt mig och i realtid spela upp det så jag hör om det blir bra.

Vilket program skulle ni föreslå, gratis program är att föredra men jag har en budget jag kan ta från annars, då detta är en viktig del i filmen.

Tips och förslag? Erfarenheter?

/J

Postad

Täcker det mina krav? Att höra så att ljudet blir bra samtidigt som det spelas in? I så fall är det ju guld!

tack för svar Luzer

• 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...
Postad
Adobe audition är ett extremt bra ljudredigeringprogram. Helst version 1.5.

/Stella

Personligen så tycker jag att Adobe audition inte är ett bra program för musik pre/post- produktion. Vill du göra det på riktigt så är det Pro Tools, Logic, Cubase eller DP5 som gäller. Prismässigt är det inte heller någon stor skillnad.

( PS. Om jag kommer ihåg rätt så rullar väl inte ens Audition på Mac.. Rätta mig om jag har fel :) )

Om du bara vill göra enkla inbandningar och kompositioner så skulle jag rekommendera Cubase Studio 4, eller Logic Express. Du får en hel del studio för pengarna.

Grageband är ett mycket enkelt program, men inte alls flexibelt. Gjord för den lata hemmamusikern så att säga. Men det är ju gratis så..

Pröva på Logic eller Cubase, själv har jag båda, ångrar inte en cent av pengarna !!

( PS. Jag vet själv hur det känns att vara ung och ha en stram budget, det finns en hel del bra sidor på nätet som du kan downloada alla dyra program.. Själv använder jag Mac, fråga om du vill veta mer )

Lycka till !!

, milos

• 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
Postad
Jag formligen hatar Audition, any version...

Det finns många professionella plattformar. Nuendo (personlig favorit), Soundscape, Sonic Solutions etc är några andra vanliga system.

Vad ska du göra? Spela in på location?

Jag tror att Audition är lätt att ogilla för den som inte behärskar programmet. :-) Det är ett extremt prisvärt alternativ och i allra högsta grad ett proffs-program.

/Stella

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...