Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Detta är kanske lite fel forum men eftersom jag känner mig hemma här så tänkte jag fråga ändå. kanske finns någon som kan något om datorer

Har fått hem en dator med MSI K7T266 Pro2 moderkort (http://www.msicomputer.com/product/detail_spec/K7T266pro2.h

tm) När jag sätter på den så står det "no signal" på skärmen. Har provat att byta både skärm o grafikkort som funkar i andra datorer, men samma resultat?

Vad kan vara fel? Är hela moderkortet paj? Någon som tror sig kunna veta något förslag på vad som kan stå snett?

Tack på förhand!!!

Postad

Jag tror att det kan bero på lite vad som helst, men någon som är mer datorkunnig får gärna rätta mig. Jag råkade ut för det en gång, och då var det ram-minnet som var paj. Det är nog bara att försöka testa de olika delarna så gott det går.

/Jakob

Postad

Fan att allt ska vara så pilligt!

Ingen som vet någon typisk: detta-ska-man-kolla-för-den-brukar-ofta-sitta-fel sak som jag kan kolla? Vill att den ska funka :(

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...