jernby film Posted April 11, 2007 Posted April 11, 2007 Hej alla glada Någonting är fel, eller glömt en liten grej? Mikrofon är ansluten samt det "syns" i Audiomixerfönster att den tar in ljud. Men hörs ingenting i på klippet i timeline, eller syns. Kan någon förklara Master, write, read, latch och touch i audiofönstret. Har inte använt mina egna ljud förut. Vilken inställning ska jag ha för inspelning. /nils 0 Quote
Team_fagott Posted April 11, 2007 Posted April 11, 2007 Provat "rec"? ;) Master antar jag är huvudvolymen. 0 Quote
jernby film Posted April 11, 2007 Author Posted April 11, 2007 Japp, det är då det syns i audiofönstret att den spelar in ljud. Men inget hörs i själva klippet i timeline. Ska käka knäckebröd för att lägga in i AE. I värsta fall får jag väl spela in från dv-kameran. /nils 0 Quote
Team_fagott Posted April 11, 2007 Posted April 11, 2007 Låter märkligt. Men kan du inte spela in ljud i något annat win prog bara och importera filen i P? Logga från band funkar iof med.. 0 Quote
jernby film Posted April 11, 2007 Author Posted April 11, 2007 Visst, ljudinspelaren i windows funkar. Men blir inte bra fil. /nils 0 Quote
jernby film Posted April 11, 2007 Author Posted April 11, 2007 tack, ska testa runt lite. En bil ska käka upp nazi-hjälmar, därav mitt behov av Wasa-sportbrödkäkljud. Återkommer /nils 0 Quote
simonrahnster Posted April 11, 2007 Posted April 11, 2007 Då ska vi se här... Du har Audio Mixern öppen och du trycker på mikrofon-knappen för att aktivera det spår där ljudet ska spelas in. I samma fönster längre ner trycker du på rec-knappen Därefter går du till din timeline och trycker på den låååånga tangenten (spacebar) Vad händer? 0 Quote
jernby film Posted April 11, 2007 Author Posted April 11, 2007 Tack, ska testa senare.....återkommer e.m /nils 0 Quote
jernby film Posted April 11, 2007 Author Posted April 11, 2007 I samma fönster längre ner trycker du på rec-knappen Därefter går du till din timeline och trycker på den låååånga tangenten (spacebar) Vad händer? Inget. Jag har premiere pro 1.5. Ska göra det som jag aldrig har gjort, läsa manualen. "gå ner till timeline och trycka på lååååååånga tangenten" vad menar du? Har lite brådis så jag spelar in från dv-kameran. Men du får gärna svara. Tack på förhand. /nils 0 Quote
simonrahnster Posted April 11, 2007 Posted April 11, 2007 Snickrade ihop en liten film (fruktansvärd kvalité:D) Men du kan nog se.final.zip 0 Quote
jernby film Posted April 11, 2007 Author Posted April 11, 2007 Tack så jättemycket, din film går att se. Återkommer under kvällen. Skulle tro att det är mitt huvud det är fel på, som vanligt, inte :birp /nils 0 Quote
Luzer Posted April 11, 2007 Posted April 11, 2007 Lite OT men... write, read, latch och touch har med automation av volym/pluggar att göra (om det är samma som i andra ljudprogram). Lite överkurs men enkelt sett är write, latch och touch olika sätt att automatisera medans read är att den ska läsa automationen. Default är oftast read. 0 Quote
jernby film Posted April 12, 2007 Author Posted April 12, 2007 Tack för all hjälp men jag skippar inspelning i ppro. Använde simpla ljudinspelaren i windows, får ut wav-fil, som jag lägger in i audition för ljudeffekter. Har meckat färdigt med ppro i 2 datorer, inget funkar, tack i alla fall ;) /nils 0 Quote
Recommended Posts