Jump to content

Importera och lyssna på mp3 i After Effects 7

mehico

Recommended Posts

hej,

jag håller på med ett projekt och måste få en mp3:a in i AE för att kunna synca ljudet med mina klipp..kan nog importera mp3:an till AE, men hör ingenting när jag trycker på play..har hört att man skall kunna höra låten/ljudet i programmet då man drar ner det till timelinen..har jag heelt fel nu?

snälla hjälp!:)

thnx...

Mehico, såvitt jag vet går det inte att lyssna på musiken i "realtid" i AE, helt enkelt eftersom programmet sällan kan spela upp i realtid. Varför de inte också kan dra ner hastigheten på musiken, det vete tusan - men så är det. Du KAN scrubba med ljud genom en tangentkombination, men jag kommer inte ihåg vilken (någon annan?). Vad du kan göra är, som jag förstått det, att släppa markeringar under tiden du tittar på RAM preview. På så vis kan du hitta nyckelställen i ljudet.

Jag har LÄNGE önskat mig en timeline i så väl AE som PP som kan räkna med BPM istället för timecode. Lätt förundrad att det inte redan finns, faktiskt.

- Dra ner hastigheten på musik går i AE.

- Tryck , på det numeriska tangentbordet för att höra musik i realtid.

- Tryck * på det numeriska tangentbordet för att sätta ut Markers.

- Tryck Ctrl och scrubba samtidigt för att höra ljudet medans man scrubbar.