Double Trouble Postad 2 april 2007 Postad 2 april 2007 Jag frågade för ett tag sedan om hjälp med denna effekten. Dum som jag är så frågade jag i fel forum. Så inte var det konstigt att jag inte fick några svar. Nu har vi i alla fall löst effekten och jag tänkte bifoga en bild på resultatet. Ni får vänta med flimklipp tills filmen är färdig! Vi vill inte avslöja för mycket (vet att våran lärare hänger här en del också nämligen ;) ) http://www.oddrosemedia.com/Joakim/fingrar.png Hej! Jag behöver en effect, likt den i Bruce Almighty när han tar fram handen och har 6 fingrar på den. Jag har inga problem med att göra fotorealistiska fingrar i 3ds max eller Maya och sedan keyframe'a hela skiten. Men tips uppskattas alltid ifall någon har erfarenhet av att göra just denna effekten eller har fakta om hur effekten gjordet till filmen! Tack på förhand! 0 Citera
Double Trouble Postad 3 april 2007 Författare Postad 3 april 2007 Det var "skitsnyggt" gjort... mvh Joel.N Tack! Men det känns lite som en pik? Eller är jag bara paranoid? :o 0 Citera
MrPetter Postad 4 april 2007 Postad 4 april 2007 Oj! Jag är riktigt impad! Hur gjorde ni? =) //Petter 0 Citera
Joel.N Postad 4 april 2007 Postad 4 april 2007 Tack! Men det känns lite som en pik? Eller är jag bara paranoid? :o Nej, jag menar helt seriöst att det ser "toppensnyggt" ut... 0 Citera
Rogge Postad 4 april 2007 Postad 4 april 2007 Nej, jag menar helt seriöst att det ser "toppensnyggt" ut... Jag tror att det Double Trouble reagerar över är att det står "skitsnyggt" och inte skitsnyggt. Att skriva saker inom citationstecken tolkas lätt, och faktiskt helt korrekt, som att det som skrivs inte är något man menar utan att man många gånger faktiskt menar tvärtom. Jag tyckte också att dina citationstecken runt ordet skitsnyggt var lite svåra att tolka, dvs menade du det eller var du ironisk och menade något annat. Jag hittade detta på http://sv.wikipedia.org/wiki/Citationstecken som förklarar en del: Citationstecken används även för att markera ord som kanske inte används korrekt, ibland med en ironisk underton. ”Bra” jobbat, du släppte just in grannkatten i huset. Använd inte citationstecken när dom inte behövs alltså. :) 0 Citera
Joel.N Postad 4 april 2007 Postad 4 april 2007 Jag tror att det Double Trouble reagerar över är att det står "skitsnyggt" och inte skitsnyggt. Att skriva saker inom citationstecken tolkas lätt, och faktiskt helt korrekt, som att det som skrivs inte är något man menar utan att man många gånger faktiskt menar tvärtom. Jag tyckte också att dina citationstecken runt ordet skitsnyggt var lite svåra att tolka, dvs menade du det eller var du ironisk och menade något annat. Jag hittade detta på http://sv.wikipedia.org/wiki/Citationstecken som förklarar en del: Citationstecken används även för att markera ord som kanske inte används korrekt, ibland med en ironisk underton. ”Bra” jobbat, du släppte just in grannkatten i huset. Använd inte citationstecken när dom inte behövs alltså. :) Okej, det är möjligt att jag gör fel (av en gammal ovana isåfall), men jag brukar ofta använda mig av citationstecken kring ord som inte egentligen finns i vårt skriftspråk, utan som mer används i vardagligt tal... Men jag ska försöka att tänka på din synpunkt i fortsättningen, eftersom att jag i ovanstående exempel helt håller med dig. mvh Joel.N 0 Citera
MrPetter Postad 4 april 2007 Postad 4 april 2007 Wow... det var första gången jag sett någon slå en virtuell ordbok i huvet på nån annan... Har alltid saknat den funktionen med hederliga gamla SAOL! Jag menar, vad ska vi stackars besserwissrar ta oss till på internet? Det smäller så lite om en länk. Samma problem som när man demonstrativt ska slänga på luren på någon - mobiltelefoner. Usch. Och jag vill fortfarande gärna veta hur du fick till effekten, DT! :-P //Petter 0 Citera
Double Trouble Postad 4 april 2007 Författare Postad 4 april 2007 Tack för alla kommentarer! Det är min polare som är hjärnan bakom efterarbetet. Själv står jag för tre dimentionella effekter. Men han har använt sig av Photoshop och AE. Jag ska höra mig för om han vill skriva en tutorial! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.