ls2sb Postad 2 april 2007 Postad 2 april 2007 Hallå hallå... Jag har inga förväntningar om att någon ska kunna svara på min fråga, men är det nån som vet vad man ska tänka på när man använder ett Angenieux 10mm objektiv avsedd för Bolex på en Eclair ACL. ...hmm...klurig fråga... 0 Citera
Dr_Strange_Love Postad 2 april 2007 Postad 2 april 2007 vad ska man tänka på? Hmm, som med varje objektiv så ska man tänkta på att hålla glaset ren och rep fri. Se till att bländaren funkar som den ska också. mvh /Jan 0 Citera
Dario Postad 3 april 2007 Postad 3 april 2007 Tänk på att det måste vara rätt gänga/fäste :) 0 Citera
ls2sb Postad 3 april 2007 Författare Postad 3 april 2007 den har samma gänga som kameran och vad jag menar är att om man använder ett Switar 10mm objektiv på en acl måste man tänka på att bländaren är avsedd för Bolex. 0 Citera
Dr_Strange_Love Postad 3 april 2007 Postad 3 april 2007 c-mount är c-mount, det spelar ingen roll på vilken kamera du använder (om vi bortser cctv) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.