Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

hejsan

Jag försöker skapa en effekt där jag lägger in en film i filmen och anpassar den me corner-pin, men jag vill få det att de ut som om filmen liksom är en ganska tjock glas platta som flyger så jag sänker opaciteten men ja vet inte hur man fårtill så den blir 3D alltså så man får en kant, hoppas nu fattar, föresten ja pratar om AE

Postad

Intressant fråga! Du ser din virtuella skärm snett från sidan, gissar jag - så att man (om det hade varit en svävande ruta och den haft tjocklek) också borde se själva kanten? Jag har sett det i en AE-tutorial, men jag kommer faktiskt inte ihåg att de visade hur just den saken gick till. Jag blev just rätt nyfiken själv! Någon som vet?

//Petter

Postad

Nu är jag ingen expert, men om jag var tvungen att göra den effekten nu så skulle jag nog prova något av följande:

-Stillastående kamera och göra själva glasskivan i 3d och importera, sedan lägga på filmen med låg opacitet, eller...

-stillastående kamera och göra sida för sida. Först filmen lite snett med låg opacitet och sen en till rektangel på kanten och en ovanpå (finns någon som förstår detta så blir jag j***igt glad!).

Annars kan man ju även göra typ samma sak, stillastående kamera och göra glasskivan i photoshop.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...